Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că situația de la metrou este una dintre prioritățile mandatului său, iar variantele care există în acest moment sunt cea a reducerii de personal sau a intrării în insolvență a companiei.
În ultimii trei ani, cheltuielile salariale de la Metrorex s-au triplat, spune oficialul guvernamental.
”Eu și conducerea Metrorex suntem obligați să acționăm pentru a apăra interesul public și al companiei, nu interese private.
E un șantaj. E un obiect de ordine publică. «Ori faceți ca noi și ne lăsați imperiul subteran din care ne tragem bani, ori oprim transportul». Sub șantajul ăsta au stat mulți miniștrii ai Transporturilor.
E mandatul pe care mi l-am asumat: de respect și de nenegociere a legii.
Cheltuielile sariale în ultimii ani s-au triplat. De la 300 de milioane au ajuns la 900 de milioane de lei”, a declarat Cătălin Drulă, luni seară, la Digi 24.
Ministrul Transporturilor spune că, eventual, creșterea salarială pe care o doresc cei de la Metrorex poate să fie eșalonată.
”Am vorbit cu unii angajați. În an de pandemie nu se aștepta nimeni să aibă această creștere. Această creștere poate fi eventual acordată eșalonat. Mai există varianta reducerii de personal, sau compania, varianta cea mai neplăcută, va intra în insolvență. Nu cred că-și dorește nimeni asta, dar este o variantă”, a mai spus Cătălin Drulă.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
Referindu-se la protestele de vineri ale sindicaliștilor de la metrou, Cătălin Drulă a spus, în aceeași intervenție televizată, că Ion Rădoi, liderul Unității Sindicatul Liber Metrou (USLM) a fost în spatele mișcării și, de altfel, „e spatele a ceeace s-a întâmplat la metrounu azi, ieri, ci de vreo 20 de ani, cel puţin”.
„Nu s-a redus salariul nimănui, deocamdată, nu a fost nimeni disponibilizat. Practic, este un conflict nu de muncă, ci de tip cartel, pentru că ne-am atins de imperiul subteran al lui Rădoi, de acele spaţii comerciale despre care se vorbeşte de 15 – 20 de ani. Se ştie că acolo se întâmplă lucruri oneroase, de la felul în care domeniul public al statului nu beneficiază statul de el, ci o firmă a sindicatului, până la altfel de informaţii şi acuzaţii destul de serioase despre felul cum se obţin aceste spaţii, despre chirii paralele, despre o întreagă reţea care coordonează această activitate subterană foarte profitabilă”,a declarat Cătălin Drulă.
Între timp, Metrorex a anunțat luni că acțiunea de protest de vineri a provocat pagube de 2.826.642 lei.