Ministrul Educației nu e de acord cu introducerea de materii noi în școli: „Problema e că nu predăm bine. Hai să facem un pic lucrurile altfel”

Publicat: 03 01. 2025, 14:17
Actualizat: 03 01. 2025, 15:06
Daniel David, ministrul Educației. Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Daniel David, ministrul Educației, a declarat că nu e de acord cu introducerea de materii noi în școli și că educaţia de mediu, educaţia juridică sau cea financiară pot fi studiate și în cadrul materiilor deja existente. „Nu ştim să predăm bine conţinuturile bune pe care le-am stabilit. Adică metodele de predare nu sunt suficient de eficiente şi poate manualele nu sunt suficient de prietenoase”, a constatat ministrul.

Ministrul Educației nu va introduce noi materii în școli

„Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi. Mi se pare o greşeală toată atitudinea din ultimii ani, fiecare vine şi introduce câte o materie: educaţie de mediu, educaţie juridică, educaţie financiară, educaţie pe sustenabilitate.

Sigur că toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, fiindcă în momentul ăla tot noi ne plângem că copiii au prea multe ore şi prea multe materii. Cred că de multe ori în materiile clasice şi în ariile pe care le avem putem avea unităţi de învăţare focalizate pe tema asta.

Problema că fiecare vrea o materie nouă”, a declarat Daniel David, la Antena 3 CNN.

Ministrul Educației vrea rafinarea metodelor de predare în școli

În opinia sa, conținutul materiilor e bun, dar metodele de predare nu sunt eficiente, iar manualele nu sunt suficient de prietenoase.

„Eu cred, în acest moment, că conţinuturile pe care le avem sunt destul de bine gândite şi organizate. (…)

Nu ştim să predăm bine conţinuturile bune pe care le-am stabilit. Adică metodele de predare nu sunt suficient de eficiente şi poate manualele nu sunt suficient de prietenoase.

De aceea, dacă această ipoteză a mea se va confirma, eu uitându-mă un pic şi văzând de exemplu că la multe teste internaţionale conţinuturile noastre se suprapun foarte bine peste itemii testului, de multe ori mai bine decât suprapunerea pe care o avem în Finlanda şi cu toate astea performanţa noastră este mai slabă. Oare de ce? Fiindcă nu predăm bine acele conţinuturi şi acţiunea noastră va fi aici. Hai să predăm un pic lucrurile altfel, să avem manuale mai prietenoase, ca acele cunoştinţe să devină cu adevărat competenţe”, a mai declarat ministrul Educației.