Ministrul Educației, Monica Anisie: „Propun ca pentru la toamnă să nu mai existe niciun copil care să nu aibă acces la tehnologie”
Ministrul Educației, Monica Anisie, și-a asumat angajamentul ca până la toamnă, în România, să nu mai existe elev care să nu aibă acces la tehnologie, asfel încât aceștia să poată desfășura în condiții optime învățământul de la distanță.
”Propun ca pentru la toamnă să nu mai existe niciun copil care să nu aibă acces la tehnologie, la învățarea asistată de tehnologie”, a declarat ministrul Educației Monica Anisie la Antena 1.
Opiectivul pe care și l-a stabilit Monica Anisie este foarte important în condițiile în care aceasta nu exclude ca criza provocată de COVID-19 să continue și în septembrie, motiv pentru care sistemuld e învățământ din România trebuie să fei pregătit.
“Dacă cumva, Doamne ferește, ne vom întâlni cu aceeași situație pe care o avem astăzi în septembrie, atunci trebuie să fim pregătiți și să nu mai existe ceea ce este astăzi. Pentru că, haideți să fim sinceri, am fost puși într-o situație cu care România nu s-a mai întâlnit și nimeni în lume nu s-a mai întâlnit. Prin urmare a trebuit să luăm măsuri într-un moment de criză”, a declarat ministrul Monica Anisie.
Legat de aceste lecții, se pare că vor fi diferite de cele prezentate acum la teleșcoala, acelea fiind lecții de pregătire petnru examenele de Evaluarea Națională și Bacalaureat.
”Sperăm ca în toamnă să avem puse la punct toate aceste lecții de care vorbeam. Pentru toate clasele și pentru acele materii care la care putem să facem anumite lecții interesante și atractive pentru elevi. Foarte greu am putut să identificăm și spații unde am putea să filmăm și sperăm că odată cu momentul acesta în care nu vom mai avea stare de urgență să putem să ne întâlnim și să realizăm aceste filmări”, a mai declarat Anisie.
UNICEF atrage atenția cu privire la situația copiilor și familiilor în contextul epidemiei de coronavirus din România
UNICEF atrage atenția cu privire la situația copiilor și familiilor în contextul epidemiei de coronavirus din România că educația online întărește inegalitățile de acces la educație al copiilor din familii defavorizate, care nu pot beneficia de echipamente tehnologice pentru a-și continua studiile, în unele cazuri aceștia neavând nici măcar acces la internet.
Mai mult, arată raportul, vulnerabilitățile deja existente ale familiilor și comunităților pot duce la exacerbarea unor riscuri preexistente, precum accesul limitat la anumite servicii sociale, inegalități în ceea ce privește accesul la educație sau sărăcie.