Ministrul Educației, despre deschiderea școlilor: ”Nu excludem niciun scenariu”

Publicat: 11 01. 2021, 23:44
Foto: Inquam Photos / George Călin

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a precizat, luni seară, la TVR, că nu este exclus niciun scenariu în legătură cu deschiderea școlilor. Acesta a mai precizat căla finalul lunii ianuarieva anunţa dacă din data de 8 februarie se vor relua cursurile în format fizic.

El a precizat că rata de infectare este importantă în vederea redeschiderii școlilor.

„Nu excludem niciun scenariu, nici scenariul deschiderii în zonele în care rata de infectare este mai scăzută, nici acela al prioritizării celor mici, grădiniţă şi învăţământ primar, nici scenariul în care acordăm prioritate celor care susţin examene naţionale, clasele a VIII-a şi XII-a, nici alt scenariu, nicio combinaţie între aceste scenarii. Anunţul se va face la finalul lunii ianuarie, cu cel puțin o săptămână înainte de data de 8 februarie, programtă pentru începerea semestrului doi”, a spus Sorin Cîmpeanu, la TVR1.

„Este sigur că cele trei săptămâni din semestrul întâi vor fi online.Ministerul Educaţiei şi Guvernul României îşi doresc să înceapă şcoala pe 8 februarie, însă acest lucru se va face în funcţie de evoluţia ratei de infectare, după vacanţa de iarnă, care s-a încheiat ieri, 10 ianuarie. Ştim foarte bine că sunt necesare 14 zile, deci de aceea am spus că în a doua jumătate a lunii ianuarie, ultima decadă, mai exact, a lunii ianuarie, în funcţie de evoluţia ratei de infectare”, a mai spus acesta.

Pierderile predării online sunt inerente

„Acești elevi vor trebui să fie, cu prioritate, obiectul unor acțiuni remediale. Pierderile predării online sunt inerente, ele vor trebui să fie compensate, într-o măsură cât mai mare, această compensare se face prin acțiuni remediale. Pentru eficiența acțiunilor remediale avem nevoie de prezență fizică în școală, avem nevoie de cadre didactice, care să pună un diagnostic cu privire la pierderi – cât sunt și unde sunt acele pierderi. – pentru ca mai apoi să poată interveni cu acțiuni remediale”, a mai precizat Sorin Cîmpeanu.
„Acțiunile remediale presupun un număr de ore peste ceea ce se face în programul semestrului doi. Aceste ore vor fi mai multe sau mai puține în funcție de diagnosticul pe care-l va pune fiecare cadru didactic, în funcție de volumul pierderilor. Dacă le va fi suficientă o oră sau două în timpul săptămânii, de luni până vineri, este minunat. Dacă vor fi trei, asta vor stabili profesorii împreună cu elevii. Dacă vor stabili că trebui să se întâlnească și sâmbăta pentru ca profesorii să ajute elevii, nu avem de ce să ne opunem. Asta va fi o decizie a profesorului împreună cu elevii.”