Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, ar fi schimbat în mod ilegal administratorii Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime, potrivit unei investigații publicate de jurnaliștii de la Newsweek România. Cu o zi înainte de convocarea Adunării Generale a Acționarilor, Fondul Proprietatea, ca acționar minoritar, votase deja, notează sursa citată, care precizează că miza acestor mutări este reprezentată de privatizarea Portului Constanța.
Adunarea Generală a Acționarilor a Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime a fost convocată pentru revocarea din funcție a administratorilor. Mandatele acestora expiră pe 1 aprilie 2022.
Potrivit Newsweek România, convocarea a fost făcută sub semnătura lui Cătălin Drulă. Asta în contextul în care ministrul Transporturilor nu are atribuții în Guvernanță Corporativă, care reglementează activitatea Portului Constanța.
Sursa citată explică faptul că pentru convocarea Adunării Generale a Acționarilor, ministrul trebuia să facă o solicitare Consiliului de Administrație care trebuia să convoace Adunara Generală. În plus, la ședință nu ar fi fost chemat președintele Consiliului de Administrație și nici un alt membru cu mandat.
Potrivit unor documente intrate în posesia jurnaliștilor de la Newsweek, ”pe 15 aprilie 2021, la ora 09.29, a fost trimis convocatorul de la ministrul Drulă, care la rândul lui i-a cerut Gabrielei Murgeanu să participe la ședință, dar aceasta nu avea un mandat în acest sens de la Elena Petrașcu, președintele AGA. Culmea, pentru ședința convocată pe 15 aprilie 2021, Fondul Proprietatea a votat prin corespondență pe 14 aprilie, la ora 15.56”.
Iar Fondul Proprietatea s-a abținut de la vot la punctele referitoare la revocarea administratorilor, la numirea unor noi membri provizorii în CA, stabilirea indemnizației fixe, aprobarea formei și conținutul contractului de mandat și la mandatarea reprezentanților acționarului majoritar să semneze contractul de mandat cu membrii provizorii, însă a votat ”pentru” atunci când a fost vorba despre împuternicirea Directorului General să înregistreze hotărârea AGA.
Astfel, au fost schimbați administratorii Ghiorghe Bătrînca, Mircea Burlacu, Elena Petrașcu și Daniela Șerban. Reproșurile aduse la adresa acestora au legătură cu două rapoarte ale Corpului de Control al Ministrului Transporturilor din 2019 și 2020.
Potrivit informațiilor Newsweek, însă, controlul din anul 2020 nu a fost efectuat.
În Consiliul de Administrație au fost numiți provizoriu, pentru o perioadă de patru luni, Cristian Paris, Bogdan Enache, Mihai Florin Mihail și Adrian Crizbasianu, care vor încasa o remunerație brută de 10.636 lei. De numele lui Cristian Paris se leagă mai multe afaceri controversate la Aeroportul Otopeni.