Ministerul Turismului a gândit o metodă inedită pentru a promova destinațiile turistice din România. Instituția vrea să apeleze la influenceri pentru publicitate în online. Aceștia ar urma să promoveze România ca destinație atractivă și consolidarea poziției ca o destinație turistică atractivă pe piața internațională a turismului de tip city break, potrivit profit.ro.
„Principalele beneficii ale colaborării cu un Influencer Marketing sunt segmentarea publicului țintă, adică se ajunge la publicul potrivit ce este deja interesat de nișă, rezultatele generate de marketingul de influență pot merge dincolo de atragerea de noi urmăritori, dar poate influența îmbunătațirea imaginii unui brand, respectiv a unei destinații, marketingul de influență reprezintă o modalitate de a consolida imaginea, contribuie la decizia de vizitare a unei țări/destinații și influencerii prin informațiile pe care le oferă despre anumite mărci, produse sau destinații dând încredere și credibilitate”, este argumentul ministerului.
Perioada de derulare a campaniei va fi septembrie – octombrie 2022.
Influencerii căutați de minister trebuie să fie prezenți pe principalele platforme de social media, cum ar fi: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok etc.
Aceștia trebuie să menționeze destinațiile de city break din România prin mesaje atractive în podcast-uri și bloguri.
În funcție de numărul de urmăritori, ministerul dorește să colaboreze cu influnceri care se regăsesc în următoarele categorii, respectiv micro-influenceri – sub 100.000 de urmăritori, macro-influenceri – între 100.000 și 1 milion de urmăritori și mega-influenceri – peste 1 milion de urmăritori.