Pentru a fi evitat pericolul de pe Valea Oltului, Gheorghe Adrian Cătană, senator AUR de Sibiu, a propus CFR să introducă o rută Vâlcea – Sibiu în care să poată fi transportate mașinile și șoferii care nu vor să traverseze defileul pe șosea. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a transmis că o astfel de variantă e fezabilă doar un traseu mai lung, informează turnulsfatului.ro.
Senatorul AUR Gheorghe Adrian Cătană l-a întrebat pe ministrul Sorin Grindeanu, într-o interpelare, dacă s-a luat în considerare varianta încărcării autoturismelor pe vagoane speciale, „ținând cont că atât gara din Sibiu, cât și cea din Râmnicu Vâlcea dispun de rampe de încărcare/descărcare”.
Grindeanu i-a răspuns că varianta Sibiu – Râmnicu Vâlcea nu e fezabilă deoarece timpul de încărcare / descărcare al autoturismelor e prea mare pentru o distanță atât de scurtă: „În cazul utilizării unor vagoane pentru transportul autoturismelor în trenurile de călători, autoturismele ar trebui prezentate la îmbarcare cu suficient timp înaintea orei de plecare a trenului, pentru a putea fi predate personalului operatorului feroviar și încărcarea în vagon (circa 30-60 minute), totodată asigurându-se și timpul pentru manevrarea vagonului și atașarea lui la tren (circa 15-20 de minute dacă se folosește o locomotivă pentru manevră, în funcție de aranjamentul liniilor stației). Având în vedere timpul de încărcare/descărcare al autoturismelor, un astfel de mod de transport ar fi lipsit de atractivitate pe distanțe scurte și medii”
În schimb, ministrul Transporturilor spune că o astfel de variantă s-au putea aplica pe distanțele mai lungi: „Transportul autoturismelor în vagoane atașate trenurilor de călătorii pe distanțe lungi, de exemplu Timișoara – Constanța va fi analizat în cadrul viitoarelor studii și strategii pentru dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor de transport feroviar din România”, se mai precizează în document”.