Ministerul Transporturilor a anunțat că în ședința de Guvern de marți au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala I de metrou Cluj.
În prima parte a lunii decembrie, primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, pleda pentru o mai mare atenție către „infrastructura viitorului, care este infrastructura verde, nepoluantă, în special calea ferată”. Tot atunci, edilul se arăta convins că și alte orașe din România vor implementa proiecte precum trenul metropolitan.
„Guvernul a adoptat astăzi, 28 decembrie 2021, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții «Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj»”, au scris reprezentanții Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, luni, pe Facebook.
Potrivit sursei citate, obiectivul de investiții presupune unei linii de metrou ușor cu o lungime 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, iar amplasamentul este în județul Cluj, municipiul Cluj-Napoca și comuna Florești.
„Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești. Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10.112.816 mii lei, iar finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile (inclusiv PNRR), de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum și de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca și al UAT Comuna Florești, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, a mai precizat Ministerul Transporturilor.
Instituția spune că obiectivele principale ale obiectivului de investiții menționat sunt: