Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a decis lansarea unui proiect-pilot de utilizare a inteligenței artificiale în unități de învățământ din țara noastră. Proiectul menit să optimizeze procesul educațional va fi un parteneriat cu Microsoft România.
„După o întâlnire cu conducerea Microsoft România, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a decis să implementeze un proiect-pilot de utilizare a inteligenței artificiale în unități educaționale, pentru a optimiza activitatea cadrelor didactice, procesul de învățare al elevilor/studenților și procesul educațional, în general”, a informat Ministerul Educației și Cercetării, printr-un comunicat de presă, citat de Agerpres.
Ministerul va stabili unitatea-pilot inițială, iar compania Microsoft România va fi responsabilă de implementarea proiectului în școlile din România. Acest demers face parte dintr-un proces mai amplu de digitalizare a unităților de învățământ din țară.
„Inteligența Artificială este o dezvoltare tehnologică care, în sine, nu este bună sau rea, dar care poate deveni astfel, în funcție de cum o utilizăm. Pentru a o putea utiliza bine, în avantajul sistemului educațional, vom pilota un astfel de demers, iar apoi, în funcție de rezultate, vom extinde procesul. Noi avem deja angajat un proces masiv de digitalizare în unitățile educaționale din țară, iar planurile-cadru includ discipline obligatorii (asociate tehnologiei informației) și opționale (inclusiv de inteligență artificială) asociate revoluției tehnologice prin care trecem, aspecte care creează premisele pentru utilizarea mai complexă a inteligenței artificiale în mediul educațional”, a afirmat Daniel David, citat în comunicat.
Daniel David a susținut că nu își dorește ca inteligența artificială să înlocuiască cadrele didactice ori să încurajeze elevii și studenții să depună mai puțin efort. Totodată, ministrul Educației a subliniat cât de important este ca folosirea acestui instrument să fie monitorizată din punct de vedere etic-moral.
„Atenție însă, în viziunea mea, inteligența artificială este un instrument al cadrului didactic și al elevului/studentului, nu o alternativă la cadrul didactic sau un instrument care ‘lenevește’ elevul/studentul, și, foarte important de înțeles, este un instrument care trebuie să fie mereu monitorizat etic-moral. Diverse țări au demarat deja astfel de proiecte, probabil cel mai recent exemplu fiind Estonia, care îl dorește chiar deja generalizat la nivelul întregului sistem de învățământ, așa că nu vreau ca România și sistemul nostru educațional să rămână în urmă”, a adăugat ministrul.