Tot mai mulți elevi își dsfășoară activitatea școlară online, fie din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, fie pentru că unitățile de învățămând sunt în orașe unde rata de incidență este de peste 3 la mia de locuitori și atunci au fost închise, conform legii.
* 8.797 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.
* 5.029 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2. Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.
* 3.830 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3 implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.
„Menţionăm că dintre cele 3.830 de unităţi aflate în această situaţie, 375 de unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.455 unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare”, afirmă MEC.
Există însă și o altă față a școlii online. Concret, orele nu se prea fac, elevii nu învață nimic, iar profesorii își primesc leafa. O spune chiar ministrul Educației, Monica Anisie.
„V-aş ruga să îmi permiteţi să fac un apel către inspectorii şcolari generali, generali adjuncţi şi inspectori şcolari din cadrul inspectoratelor şcolare, să intensifice activitatea de monitorizare a lecţiilor desfăşurate în sistemul online şi spun acest lucru pentru că în cadrul Ministerului Educaţiei vin tot mai dese semnale de la părinţi şi elevi că nu se desfăşoară aceste activităţi didactice în sistem online”, a spus ea.
„Ministerul Educaţiei va realiza în această perioadă, împreună cu inspectoratele şcolare, activităţi de inspecţie, de monitorizare. De altfel, şi sindicatele au fost cele care au dorit să participe alături de inspectorate la aceste activităţi de monitorizare a activităţilor didactice desfăşurate în sistem online”, a adăugat Monica Anisie.
Totodată, tezele semestriale ar putea fi înlocuite cu o evaluare care să fie notată normal, a declarat secretarul de stat în Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Luminiţa Barcari, care a precizat că o decizie în acest sens urmează să fie luată în perioada următoare.
“Deci ori să înlocuim acest tip de evaluare scrisă, conform regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu evaluare sumativă, dar care să fie notată, normal, nu să aibă ponderea pe care o are teza în mod normal,25% din medie. Bineînţeles există şi varianta eliminării tezei şi înlocuire cu această evaluare sumativa. Acesta sunt variantele şi în funcţie de cei care ne vor răspunde sau de modalitatea prin care noi considerăm că ar putea fi făcută evaluarea, vom lua o decizie şi vă spun nu este o decizie simplă că până la urmă elevul trebuie să fie evaluat, dar în acelaşi timp trebuie să aibă şanse egale la o evaluare corectă şi obiectivă”, a mai afirmat Luminiţa Barcari.