Mii de români, țepuiți cu mobila de bucătărie de o firmă cunoscută. Administratorii au dispărut iar autoritățile par incapabile să acționeze

Publicat: 09 01. 2023, 09:37
Actualizat: 09 01. 2023, 09:39
foto: Mihail Șaran, asociat unic la SC Bismobil Kitchen SRL, prezentarea de pe site-ul companiei prin care atrăgeau clienți fără a le onora serviciile în schimbul plăților

În timp ce mii de români care își plătiseră avansurile pentru bucătării au rămas și fără acei bani dar și cu comenzile sunt neonorate, rețeaua de magazine Bismobil Kitchen și-a închis toate magazinele iar administratorii au dispărut fără a da nicio explicație clienților păgubiți.

Brandul Bismobil Kitchen provine din Republica Moldova și deține 14 magazine în toată România, cu showroomuri deschise în București ( două magazine), Cluj, Iași, Timișoara, Sibiu, Oradea, Târgu-Mures, Pitești și Galați, precum și în străinătate, în Spania, Bulgaria, Republica Moldova.

Victimele companiei s-au organizat și încearcă să aducă în fața instanțelor administratorii firmelor care au spart compania în zeci de firme mai mici, totul fiind un hățiș legislativ – relatează Știri de Cluj care menționează că, în caz de faliment, clienții nu prea mai au ce recupera.

Pe facebook s-a făcut chiar și un grup, denumit Înșelați de Bismobil Kitchen, din care fac parte 1800 de români.

Știri de Cluj: schema prin care au fost țepuiți clienții

Cetățenii moldoveni Mihail Șaran, asociat unic la SC Bismobil Kitchen SRL (firma “mamă”) și  Andriana Brașoveanu, administrator la toate cele peste 40 de firme pe care lucrează brandul Bismobil Kitchen, au pus la punct o schemă dubioasă prin care au încasat numeroase sume de bani de la clienți fără a onora comenzile.

Păgubiții contactați de publicația clujeană au achitat între 2ooo și peste 15.000 euro ca avans pentru bucătării comandate.

Conform sursei citate, Bismobil Kitchen a înfiintat cât mai multe firme pe care făcea contracte, peste 40 de srl-uri (toate cu același administrator –Andriana Brașoveanu); în fiecare oraș a făcut contract pe altă firmă și în felul ăsta, oamenii au fiecare contract cu altă firmă din șirul de peste 40, fiecare cu capital cât de mic posibil, de 200 de lei, în general.

Apoi, pentru a convinge clienții că este o firmă națională sau chiar internațională, Bismobil Kitchen a făcut  14 showroom-uri cu bucătării realizate impecabil în toate marile orașe din țară și câteva în străinătate.

Sediile nu sunt cumpărate iar în caz de faliment nu au ce vinde

Clienții erau atrași de servicii oferite „gratuit”, precum primele măsurători și proiectul de bucătărie.

Reclama a fost mereu foarte activă în spațiul online; deși nu le dădea banii înapoi clienților în cazul comenzilor întârziate sau neonorate, Bismobil Kitchen continua să plătească reclame pe facebook, pentru a convinge alți oameni sa încheie contracte. Chiar și la sfârșșitul anului, firma își făcea încă reclamă pe internet deși existau extrem de multe reclamații ca sunt mari întârzieri de livrare sau de nereturnare a sumelor, pentru contractele reziliate.

În ultima fază a schemei amintite, când majoritatea oamenilor au început  își dea seama că sunt amăgiți și că nu mai au nicio șansă să își primească produsul, Bismobil Kitchen a început să închidă, pe rând, showroom-urile din țară dar reprezentanții firmei nu au anunțat că firma este în incapacitate de a-și onora comenzile sau de a da banii înapoi, ci declarau pe Facebook că este o relocare care face parte din strategia de dezvoltare a firmei.

Poliția și ANPC par ineficiente. Mesajul firmei de avocatură

Pentru că Poliția și ANPC par indiferente la disperarea  sutelor de cetățeni păgubiți, oamenii vor face plângere penală comună și vor fi reprezentanți de casa de avocatură din Cluj- Blaj Law, relatează presa locală.

Intrucât autoritățile nu îi ajută cu nimic, oamenii s-au unit și vor face plângere penală comună împotriva firmei, urmând să fie reprezentați de casa de avocatură din Cluj Blaj Law. Prejudiciul depășește 2.000.000 de lei deci plângerea penală va fi depusă la DIICOT București.

„Alături de echipa noastră, am fost contactați de sute de clienți din întreaga țară, având același element comun, al neonorării comenzilor de mobilier și electrocasnice achiziționate prin intermediul Bismobil Kitchen sau a unor societăți partenere.

Am putut observa că amploarea fenomenului nu este una uzuală, întrucât sute de persoane consideră că au fost înșelate, prin faptul că nu și-au primit bunurile achitate ori banii înapoi, în ciuda rezilierii contractelor și a solicitărilor de restituire a sumelor plătite.

Clienții care ne-au contactat deja ne-au transmis că nu se mai onorează comenzile de mai multe luni, deși în toată această perioadă s-au mai preluat și alte comenzi.

În ultimele săptămâni, s-a început și închiderea showroomurilor, concedierea angajaților, iar clienților nu li se mai răspunde, fiind amânați și direcționați către e-mailuri rămase fără răspuns. 

Se va formula o plângere penală colectivă în numele clienților noștri ce va viza participanții implicați, atât persoane fizice, cât și juridice. În urma anchetei ce va urma, organele de urmărire penală vor fi cele care vor stabili dacă toate aceste fapte constituie fapte penale, urmând să fie atrasă răspunderea penală a persoanelor implicate”, a declarat avocatul Bogdan Blaj pentru Stiri de Cluj.