Un proiect, realizat de Dacia împreună cu specialiști în taxe și impozite, descurajează achiziția și deținerea de mașini vechi. Astfel, s-a propus taxarea și impozitarea automobilelor de acest fel din România, potrivit Adevărul.
Directorul general al uzinei, Mihai Bordeanu, a explicat cât ar putea să plătească mașinile poluante.
Impozitul se calculează în funcție de normele de poluare și de emisiile de CO2. Astfel, el poate crește gradual.
„Aș vrea să insistăm pe algoritm și pe principiul ăsta. Evident că va fi gradual. Eu am dat cel mai rău caz – Euro 2, pot să fie Euro 3, poate fi Euro 4, poate să fie Euro 5, poate să emită 200 g și așa mai departe, calculul făcut cumva matriceal”, a spus Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania și director general al uzinei Automobile Dacia.
Sumele nu sunt clare. Ele variază în funcție de nivelul de poluare al automobilelor. Mihai Bordeanu a explicat cât ar putea fi taxa pentru mașinile foarte mari și foarte poluante.
„Vei plăti până la 500 lei pe an. Nu sunt sume clare, o spun încă o dată. Sistemul ăsta a propus nu o revoluție a taxării, nu bagă mâna în buzunarul românilor”, a spus directorul.
În cazul în care proiectul va fi aprobat, propunerile ar putea fi implementate, cel mai devreme, de la 1 ianuarie 2026.