Ochelarii smart nu sunt ceva nou: ei există pe piață de ani buni și au fost folosiți, în special, de fotografii profesioniști. De curând, Meta a lansat în parteneriat cu una dintre cele mai mari companii de ochelari de soare, o pereche care ne permite să filmăm și să postăm direct pe rețelele de socializare.
În 2016, Snapchat, o rețea de socializare care la acea perioadă aduna aproape 160 de milioane de utilizatori, a lansat pe piață Spectacles, o pereche de ochelari în rama cărora se găsea o cameră de fotografiat vizibilă.
Cu ajutorul ochelarilor, utilizatorii puteau să facă videouri scurte, care să poată fi încărcate direct pe telefonul mobil și postate pe rețeaua de socializare. Aceștia puteau fi achiziționați doar dintr-un vending machine special – Snapbot – care era disponibili doar în câteva state din America.
În anii ce au urmat, au fost lansate încă 3 variante de ochelari smart – ultimii, lansați anul trecut, având și capabilități AR. Acești însă sunt momentan destinați doar creatorilor digitali.
Mark Zuckerberg nu a vrut să rateze posibilitatea de a intra în lupta ochelarilor smart și s-a lăsat inspirat de Snapchat. El
Astfel, Meta a lansat în parteneriat cu una dintre cele mai mari companii de ochelari de soare de la nivel mondial o pereche despre care spune că va fi modul în care vom posta de acum înainte, motiv pentru care prețul ochelariul este unul modest.
Prin simpla apăsare a unui buton din interiorul ramei poți face o poză cu ajutorul camerei de 5mp, iar dacă ții apăsat mai lung poți înregistra.
Ray Ban Stories au un design futuristic, iar camera este aproape insesizabilă. Singurul indiciu că cineva ar filma este că se aprinde o mică lumină – care nu poate fi observată la lumina zilei. Acest lucru, însă, a stârnit controverse legate de faptul că oricine ar putea fi filmat, fără ca acesta să își dea seama.
Meta a recunoscut printr-un comunicat că femeile, copiii și grupurile minoritare sunt expuse la un risc crescut de a a fi fotografiați sau filmați fără acord. În ciuda acestui fapt, compania nu a făcut nimic pentru a combate problema.
Momentan, ochelarii Meta sunt disponibili doar în 10 țări: SUA, Marea Britanie, Irlanda, Austria, Belgia, Franța, Italia, Spania și Australia, iar drumul până la popularizarea acestor device-uri este unul lung.