Master Planul General de Transport, aprobat de Comisia Europeană
Master Planul General de Transport, documentul strategic ce defineşte şi prioritizează investiţiile în infrastructura României pentru următorii 15 ani, a fost acceptat în varianta finală de către Comisia Europeană, informează B1 TV.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, după discuţiile cu oficialii europeni, implementarea proiectelor ar putea avea loc după 2 scenarii, unul pesimist, în care România va face mai puține proiecte, bazându-se doar pe banii europeni și cofinanțările naționale, şi un scenariu optimist, în care România să facă mult mai multe proiecte prin accesarea de împrumuturi externe care să completeze fondurile existente.
Scenariul optimist cere României reforme şi aduce şase autostrăzi, iar scernariul pesimist păstrează haosul din Transporturi şi aduce doar tronsonul Sibiu – Pitești şi o parte de drum expres.
De menţionat este că cele două scenarii afectează în principal componenta rutieră, componenta pe care se pune cel mai mare accent în Master Plan, cel puțin pe următorii cinci ani.
Documentul vine şi cu mici modificări. Autostrada de la Bacău la Paşcani va fi transformată în drum expres, inelul de autostrada a Capitalei să fie făcut pe partea de nord iniţial ca „half-profile” şi extinderea la 3 benzi pe sens a autostrăzii Bucureşti-Piteşti.
Pe de altă parte transportatorii rutieri se arată neîncrezători în fezabilitatea şi implementarea Master Planului de Transport.