Cine este Marius Pieleanu, sociologul de casă al PSD: A recunoscut că a măsluit sondaje și a fost identificat de procurori drept client constant al bordelurilor

Cine este Marius Pieleanu, sociologul de casă al PSD: A recunoscut că a măsluit sondaje și a fost identificat de procurori drept client constant al bordelurilor

Sociologul Marius Pieleanu este una din persoanele care s-au făcut cunoscute în spaţiul public pentru susţinerea necondiţionată a PSD indiferent de evenimente. Deşi profesia de sociolog ar trebui să îl direcţioneze spre obiectivitate, Pieleanu este omul de casă al PSD, gată să apără oricând cu câte un nou sondaj în care PSD să primescă cifre bune.

O doovadă clară în acest sens este intervenţia bruscă a lui Pieleanu în plin conflict între Liviu Dragnea şi premierul de atunci Mihai Tudose, de la finalul lui 2017. Atunci, sociologul a ieşit public cu un sondaj prin care voia să ateste public că PSD a picat în preferințele electoratului chiar din cauza premierului Tudose.

„Aţi pomenit de acel sondaj. Nu sunt sociolog, dar din ceea ce am vorbit cu ceilalţi, dacă nu ai mâncat nişte copii dimineaţă, n-ai cum să cazi în două săptămâni de la 40 la 20”, răspundea dur, atunci, Tudose.

Același lucru se poate observa în majoritatea sondajelor executate de Pieleanu, PSD și televiziunile de casă ale acestui partid fiind în permanență favorizate, iar cifrele acestora umflate.

Și, de asemenea, este evident că nimic nu se face pe gratis, iar Marius Pieleanu nu face nici el rabat de la acest lucru, compania încasând bani chiar şi din contracte cu bani publici. Ziaristul Cristian Șuțu a dezvăluit pe blogul său cum a căpătat sociologul un contract cu Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, guvernamentală. Mai exact, între agenţie şi firma lui Pieleanu, SC Grupul de Studii Socio-Comportamentale Avangarde SRL a fost încheiat un contract cu obiectul “un studiu de piață privind percepția publicului asupra serviciilor de cadastru și publicitate imobiliară furnizate în cadrul birourilor/ghișeelor de la nivelul OCPI București și OCPI lfov“. Valoarea contractului: 101.150 lei. Asta înseamnă, la cursul din perioada respectivă, undeva la 22.000 euro, prețul pieței fiind „între 2400 și 3900 de euro. Diferența pînă la 22.000 de euro se numește… știți voi cum”, scrie jurnalistul Cristian Șuțu.

Client de lux al bordelurilor din București

Dacă ne uităm în trecutul lui Marius Pieleanu găsim şi fapte care nu îi fac deloc cinste şi îi pun moralitatea sub semnul întrebării. Astfel, sociologul a fost identificat în 2012 de către procurori drept client de lux al bordelurilor din Bucureşti, în special cel al basarabeanului Efim Potval, poreclit Fima, scrie curentul.info. Drept urmare, Marius Pieleanu a fost chemat pentru a da declaraţii ca martor alături de alţi 21 de clienşi ai prostituatelor.

Tot în 2012, în august, Pieleanu a fost invitat la sediul DIICOT să dea explicaţii și în dosarul de prostituţie în care este cercetată Andreea Marta, soţia fostului şef de cabinet al lui Sorin Blejnar, prostituată și proxenetă de lux.

Dar aceste evenimente nu l-au oprit pe Pieleanu, originar din Alexandria, Teleorman, să devină unul din cei mai cunoscuţi sociologi, invitat constant pe televiziunile prietene ale PSD.

Cum se manipulează cifrele din sondaje

Cât despre sondajele sale, Robert Turcescu a dezvăluit cum chiar Marius Pieleanu a recunoscut că le măsluieşte pentru a prezenta public doar „ce se poate da”. Se întâmpla în mai 2015. Atunci, casa lui de sondaje, Avangarde, a furnizat în spațiul public o „cercetare” sociologică intitulată Barometru de Opinie. La măsurarea notorietății jurnaliștilor nu apăreau deloc Robert Turcescu, Emil Hurezeanu, Radu Moraru și nici Andreea Esca.

Mirat de aceste rezultate, imediat, Robert Turcescu l-a sunat pe Marius Pieleanu pentru a cere lămuriri şi a dezvăluit ulterior cum sociologul a recunoscut că a scos nume pentru a manipula rezultatele precum se dorea să se manipuleze opinia publică.

Redăm mai jos dezvăluirile făcute atunci de Robert Turcescu pe blogul personal:

„Si acum, incepe balul! De dimineata, pun mina pe telefon si-l sun pe marele sociolog Pieleanu:

–Alo, zic, Marius, am vazut sondajul ala cu notorietatea jurnalistilor si analistilor politici…

Pieleanu tace.

–Am si eu o nedumerire: cum naiba de nu apar si eu acolo, macar la egalitate cu amicul Sabin Orcan care e la 29%?

Pieleanu isi drege glasul rostind incurcat:

-Apari, ma, Robert, apari…

-Unde apar, zic eu mirat, ca nu mi-am gasit numele pe nicaieri, m-am uitat atent, am sondajul in fata!

Pieleanu devine prietenos:

-Esti, Robert, esti la 60%, da’ nu s-a putut…

Eu, mirat:

-Ce nu s-a putut?!

-Nu s-a putut… e complicat, uite, iti spun eu tie, prieteneste, esti la 60%, da’ n-am putut sa dam…

-Stai, stai, zic eu, am de gind sa scriu despre asta, cum nu s-a putut, ca am vazut ca sondajul e autofinantat! Cum nu s-a putut?!

Pieleanu incearca sa ma expedieze:

-Iti spun eu, prieteneste, esti la 60%, hai ca te sun eu miine…

Ripostez:

-Nu, nu miine, vreau sa inteleg azi, uite, eu intr-o ora o sa scriu despre asta, astept sa-mi dai niste explicatii.

-Bine, mormaie Pieleanu, te sun eu intr-o ora!

Si m-a sunat. Ca, vezi Doamne, erau chiar mai multe nume acolo, in sondaj, cum ar fi Esca, spre exemplu, da’ ca n-au vrut sa se supere lumea si atunci au facut ei o selectie…

-Pai, bine- bine, dar da-mi si mie sa public sondajul integral! Cu toate numele!

-Nu pooot, se tinguie Pieleanu, dar, daca vrei, uite, iti trimit pagina aia in care apari si tu!

Si, intr-adevar, am primit-o. Ce sa vezi, apare de data asta si Turcescu in cercetarea lui Pieleanu!”

La final, vă lăsăm singuri să trageţi concluzia ce credibilitate mai are Marius Pieleanu pentru a ieşi public şi a se prezenta sau a fi prezentat drept cel care are datele şi cifrele care arată cel mai bine situaţia din România pe plan social sau politic.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`