Din luna martie 2017 bucureștenii vor putea circula și pe magistrala 5 a metroului. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Valea Ialomiței va putea fi folosită după o întârziere de un an și jumătate, a declarat miercuri Constantin Mustățea, directorul de Investiții și Achiziții Publice Metrorex, informează Agerpres.
Conform declarației acestuia, probele tehnice vor începe la sfârșitul lui 2016, atunci când de fapt noua magistrală trebuia dată în folosință. Probele se vor desfășura fără călători și vor dura circa trei luni.
„Am vrut să vedem stadiul lucrărilor, astfel încât să reconfirm cele declarate legat de modul de desfășurare și finalizarea lucrărilor care au fost prevăzute a se realiza la finele anului viitor. Astfel, la sfârșitul lui 2016, putem începe probele tehnologice pentru darea în funcțiune a magistralei. Probele tehnologice ar trebui să dureze în jur de trei luni, astfel încât toate instalațiile și finalizarea probelor să fie trecute. Probele tehnologice se fac fără călători. Nu ne facem niciun fel de problemă că acestea nu vor ieși, însă siguranța călătorilor este pe primul plan și vrem să iasă bine. La începutul anului 2017, linia va fi dată în funcțiune cu călători”, a afirmat Mustățea, într-o conferință de presă organizată pe șantierul depoului Valea Ialomiței.
Lucrările trebuiau finalizate la finele anului 2016, însă directorul a precizat faptul că totul este cauzat de „anumite condiționări, impuneri”, care au condus la aceste întârzieri.
„Noi ne dorim să finalizăm lucrările la finele anului 2016 și să punem în funcțiune cu călători, dar sunt anumite condiționări, impuneri care ne-au obligat și ne obligă în continuare să mai întârziem puțin. Darea în folosință a metroului pe zona Drumul Taberei a fost întârziată circa un an și jumătate”, a precizat directorul Metrorex.
În ceea ce privește stadiul lucrărilor la secțiunea de metrou din Râul Doamnei, tunelele sunt finalizate în proporție de 90%.
Singurele lucrări care mai trebuie realizate mai sunt în zona de legătură cu Magistrala 1, în zona Eroilor către Izvor și în zona de subtraversare a stației vechi Eroilor 1 și a Dâmboviței, „o zonă cu o tehnologie deosebită în ceea ce privește grija și siguranța tehnologică pentru lucrările care sunt în exploatare”.