Tot mai mulți români au mers, după sărbători, în magazine ca să returneze diverse produse. Vorbim, în special, de haine primite, care nu le plac, sau nu li se potrivesc.
Trebuie să țineți cont de faptul că modul în care se face returul oate fi diferit, pentru că magazinele au politici diferite.
Unul dintre motivele principale pentru care tot mai mulți români au returnat cadourile vestimentare primite de Crăciun este mărimea nepotrivită ori alții nu s-au regăsit în articolul primit.
”Nu era stilul meu”, a spus unul dintre cei care au returnat cadoul primit, potrivit Știrile Pro Tv.
”Se observă în această perioadă o creștere a ratei de retur.”, a relatat Cristian Pelivan, de la Asociația Magazinelor Online.
”Mulți dintre clienți vin să returneze produsele primite cadou de Crăciun, din varii motive, nu le place modelul, nu e buna mărimea, nu le place culoarea. Politica de returnare este una foarte accesibilă pentru ei.”, a explicat reprezentantul unui magazin.
Este bine de știut că perioada în care pot fi returnate aceste produse poate fi și de 60 de zile. Regulile de retur diferă de la magazin la magazin, însă, cel mai bine ar fi să aveți bonul.
De asmenea, este bine să știți că unele magazine acceptă doar să schimbe produsul sau să ofere un voucher cu valoarea acestuia, altele oferă și contravaloarea în bani.
”Au venit clienți după perioada de sărbători, să își găsească o altă mărime sau au schimbat produsul, dacă nu au găsit efectiv produsul respectiv.”, a spus un alt reprezentant al unui magazin din Capitală.
Nu doar în România se întâmplă asta după sărbători. Un val de retururi are loc și în Marea Britanie, tot în această perioadă, potrivit unei companii de livrări.
Pe data de 2 ianuarie s-au întors în magazine cu 6,8% mai multe articole, comparativ cu acceași zi a anului trecut, iar valoarea lor este de 1,51 miliarde de lire sterline.
În alte locuri, spre exemplu, în Statele Unite, se vorbește și despre returnări frauduloase. Anul trecut au fost trimise înapoi produse în valoare de 685 de miliarde de dolari, peste 13% din totalul vânzărilor din retail, potrivit unui raport realizat de o companie de combatere a fraudelor în domeniu.
Dintre acestea, peste 15% au fost considerate a fi frauduloase. Mia precis, unii clienți au încercat, printre altele, să returneze produse pe care le folosiseră deja ori chiar articole furate.