Trăim în secolul vitezei și al tehnologiei avansate, iar acest lucru este bine știut de români. Chiar și cei care locuiesc în mediul rural, cu toaleta în curte, și-au făcut credite ori s-au lipsit de mâncare pentru a-și achiziționa un televizor cu ecran plat și smartphone conectat la Internet.
Astfel, procentul de gospodării cu conexiune la internet este de două ori mai mare decât casele care au grupul sanitar în casă (56% cu internet, 28% cu WC în casă). În “coadă” sunt conexiunile la rețeaua de gaze: doar una din zece case de la țară este racordată.
99% dintre românii de la sate au electricitate, 56% conexiune la Internet, 45% au alimentare cu apă curentă, 36% au baie/duș în casă, 32% alimentare cu apă caldă, 28% grup sanitar în interiorul locuinței și doar 10% gaze.
În mediul urban aproape că nu mai există român care să nu aibă telefon inteligent și Internet, scrie paginademedia.
În materie de consum TV, presa scrisă a pierdut cel mai mult. Doar 13% mai citesc zilnic hârtie (acum zece ani procentul era triplu).
Conform unui raport BRAT pentru piața media din 2015, consumul zilnic de internet este de opt ori mai mare decât în 2002: puțin peste jumătate de milion de români din mediul urban foloseau internetul acum 13 ani (adică 8% din populația orașelor), față de aproape 60% acum (peste patru milioane de oameni).
În 2002, jumătate din internauți erau din segmentul 14-24. Anul acesta predomină segmentul 25-44 de ani.
Mulți români consumă pe internet paginile brandurilor media clasice, mult mai mult decât acum zece ani. Aproape jumătate citesc paginile de net ale ziarelor și revistelor, iar 34% ascultă radiouri online (un obicei aproape inexistent acum zece ani).