Ludovic Orban a vorbit, sâmbătă, într-o conferință de presă, despre variantaaplicată în alte țări din Uniunea Europeană, ca elevii să poată să meargă la școală, în ciuda restricțiilorimpuse de pandemie. Premierul a declarat că deocamdatăse merge pe sistemul stabilit de specialiștila începutulanului școlar, care dă rezultate, dar că, totuși, este deschis la schimbări și că urmăreșteefectele produse această măsură în țările în care este aplicată.
„Noi de la începutul anului școlar am luat o decizie fundamentată pe părerile specialiștilor, că în funcție de nivelul de răspândirea a virului în comunitate, școlile pot să funcționeze în clasă, jumătate în clasă sau integral online când se depășește rata de 3 la mie. Acest sistem l-am folosit. Din punctul meu de vedere, nu vad un motiv foarte serios sa schimbăm acest sistem. Punctul meu de vedere personal, exprimat public, copilul la scoală este protejat pentru că este supravegheat de cadrul didactic, poartă mască, chiar și în pauza cadrele au obligația să supravegheze, deci în principiu este in regulă, dar am ținut cont de părerea specialiștilor și am hotărât acest sistem de deschidere. Sigur ca sunt țări care mențin școli, vrem să vedem ce efecte produce pentru că pe altă parte, când am luat decizia să începem școala a existat un măcel împotriva noastră ca n-avem inimă, ca nu protejam copiii. Culmea este ca multi dintre cei care ne-au acuzat atunci, acum spun sa deschidem școală. Noi am luat pe baza unor analize, a unor evaluări, urmărim tot ce se întâmplă în orice alta tară și facem evaluări periodice. Dacă va fi necesar sa-l schimbam acest sistem vom face o dezbatere publică și vom anunța decizia dar deocamdată, acest sistem a funcționat o luna jumătate și pe de-o parte răspunde imperativului de asigura accesul copilului la procesul educațional și protejează sănătatea atât copiilor cât și a părinților și a bunicilor. Se și vede că rata de infectare pe populația școlară nu a crescut semnificativ”, a spus premierul.