Lucrările la Autostrada Moldovei, în impas. Ștefan Etveș: După doi ani, asocierea româno-bulgară nu a ajuns nici măcar la 40% din tronson și cere o extensie de șase luni. Ar trebui să știm dacă MT și CNAIR vor penaliza aceste firme (VIDEO)

Lucrările la Autostrada Moldovei, în impas. Ștefan Etveș: După doi ani, asocierea româno-bulgară nu a ajuns nici măcar la 40% din tronson și cere o extensie de șase luni. Ar trebui să știm dacă MT și CNAIR vor penaliza aceste firme (VIDEO)
Foto simbol: Pixabay

Lotul de 28 de kilometri dintre Mizil și Pietroasele a ajuns la 35% stadiu de execuție și are ca termen de finalizare luna aprilie, însă acesta nu poate fi respectat. Astfel, constructorul primului lot din Autostrada Moldovei a primit o extensie de șase luni din cauza problemelor de pe șantier, a relatat Irina Petraru, miercuri, la Știrile B1 TV.

Ștefan Etveș, pe B1 TV, despre situația de pe Autostrada Moldovei

Situația a fost comentată de realizatorul emisiunii „Drumurile noastre” de pe B1 TV.

„Undeva în 2022, acum fiind în 2024, românii de la Coni și bulgarii de la Trace (…), o asociere româno-bulgară de firme, au câștigat licitația pentru a construi un tronson de autostradă între Ploiești și Buzău. Mă refer la o zonă de câmpie, nu vorbim despre deal, munte ș.a.m.d., adică o zonă plată, câmpie, unde îți imaginezi că în doi ani respectivele firme vor putea construi și vor putea lucra și duce la bun sfârșit acest contract finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență”, a explicat Ștefan Etveș.

„Imaginează-ți că, după doi ani, această asociere de firme româno-bulgară nu a ajuns nici măcar la 40% și ei cer o extensie de timp de aproximativ șase luni, deci din aprilie 2024, însemnând luna a patra, plus șase, în mod normal în octombrie 2024 te gândești că ei ar continua și ar finaliza restul de aproximativ 60% din lucrare. Păi dacă n-ai făcut în doi ani, dacă în doi ai făcut 40%, cum ar construi această asociere de firme restul de 60%, plus, minus, până la sfârșitul acestui ani?”, a adăugat el.

„În contextul de față ar trebui să știm foarte clar de la Ministerul Transporturilor și de la Ministerul fondurilor europene dacă există vreo corecție sau vreo penalizare și, în al doilea rând, să știm dacă Ministerul Transporturilor și CNAIR vor penaliza aceste firme”, a mai spus Ștefan Etveș.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`