Lucian Giurchescu a murit. Regizorul avea 93 de ani
Lucian Giurchescu a murit la vârsta de 93 de ani. Regizorul a condus Teatrul de Comedie timp de 14 ani și a colaborat și cu alte instituții de cultură precum Teatrul Național, Teatrul Nottara ori Teatrul Bulandra.
În 2006, Giurchescu a primit din partea președintelui României ordinul Meritul Cultural în grad de Mare Ofițer, iar un an mai târziu acesta a fost distins de UNITER cu premiul pentru întreaga activitate.
Lucian Giurchescu a murit. Anunțul Teatrului de Comedie
„Anunțăm cu regret încetarea din viață a omului de teatru Lucian Giurchescu. Regizor cu realizări impresionante, premiate și aplaudate atât în România cât și în străinătate, Lucian Giurchescu a condus Teatrul de Comedie timp de 14 ani (între 1969 – 1979, 1990 – 1994), păstrând și amplificând succesul primilor ani, marcați de directoratul lui Radu Beligan. Această perioadă s-a remarcat în mod special prin turneele de succes organizate în Suedia și Danemarca.
Prezent în istoria Teatrului de Comedie încă de la început (în 1961 regizează spectacolul „Burghezul gentilom” de Molière, cu Grigore Vasiliu Birlic în rolul principal), Lucian Giurchescu s-a distins pentru regia spectacolului „Rinocerii” de Eugen Ionescu, spectacol elogiat chiar de autor cu ocazia reprezentației de la Festivalul Teatrului Națiunilor din Paris (1965)”, a transmis Teatrul de Comedie, pe Facebook.
Spectacolele „marca Giurchescu”, pline de umor, inteligență și inovație
Vera Molea a susținut că spectacolele montate de Giurchescu se distingeau prin inovație și calitate: „La spectacolele „marca Giurchescu” se ştia că te vei întâlni cu umorul, inteligenţa, grotescul, lirismul, cu întrebări şi răspunsuri pornite din luminişurile, dar şi abisurile, din rătăcirile lumii în care trăia. Spectacolele montate de el poartă pecetea inovaţiei şi a calităţii. Ele au schimbat mentalităţi „artistice” şi au alungat cenuşiul vieţii cotidiene”.
De-a lungul carierei, Lucian Giurchescu a descoperit mai multe talente, pe care a știut să le pună în valoare: „Îl învăţa pe actor cum să modeleze personajele din gest şi cuvânt, îndemnându-l să călătorească în timpul şi spaţiul acestora. Avea convingerea că un spectacol nu trebuie să se încadreze în moda timpului cu orice preţ, ci mai degrabă să cuprindă atât calitate, cât şi inovaţie”.