Tot mai multe incidente au loc în metroul bucureștean după ce Metrorex a cumpărat trenurile de producție spaniolă, notează activenews.ro. Jurnaliștii atrag atenția asupra numeroaselor indicii care arată că achiziția acestora s-a făcut pe criterii dubioase.
Prima problemă a fost aceea că garniturile erau prea mari pentru stații, așa că Metrorex a fost nevoit să taie din peroane. După aceasta, au apărut alte probleme când pasagerii urcau în trenuri pentru că distanța dintre vagoane și peron devenise prea mare. De altfel, după o astfel de situație reclamată la ANPC, chiar s-a pus problema ca stația Piața Victoriei 1 să fie închisă.
De parcă nu ar fi fost suficient, s-a constat apoi că din aceste garnituri lipseau piese și șuruburi, că ele au mari probleme tehnice și circulă cu greutate, fapt ce duce la întârzieri la sosirea în stații. Trenurile au probleme și cu pernele de aer, motiv pentru care intră deseori în reparații.
Toate acestea au atras atenția DNA care, în decembrie 2015, a trimis în judecată un angajat al Metrorex și un reprezentant al societății Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) în dosarul licitației.
CAF a câștigat licitația lansată încă din 2014 cu o ofertă de 309 milioane de euro pentru setul maxim de 51 de trenuri, deși oferta spaniolilor a fost pe locul trei că valoare. ASTRA Arad, cea care a făcut toate trenurile din 1979 și până la achiziția Bombardier, a făcut o ofertă de 272 milioane de euro, dar a fost respinsă.
Luni, un tren a rămas blocat pe magistrala Dristor 2, iar marți un altul s-a defectat pe tunelul dintre stațiile Universității – Piața Unirii.