La un an de la scufundarea navei Queen Hind în care se aflau peste 14.000 de oi, Felix Stroe și Ion Dumitrache sunt în continuare ”jupâni” în Portul Midia: Încă nu s-a stabilit cine se face vinovat pentru accident

La un an de la scufundarea navei Queen Hind în care se aflau peste 14.000 de oi, Felix Stroe și Ion Dumitrache sunt în continuare ”jupâni” în Portul Midia: Încă nu s-a stabilit cine se face vinovat pentru accident

A trecut aproape un an de la eșuarea navei Queen Hind în Portul Midia, în care se aflau peste 14.000 de oi vii ce trebuiau să ajungă în Arabia Saudită, și încă nu au fost găsități vinovații pentru acest dezastru. Doar câteva sute de oi au supraviețuit în urma accidentului, asta după ce s-a descoperit că nava a fost supraîncărcată prin folosirea unor punți secrete.

Între timp, în luna februarie a acestui an, un vameș din Portul Midia a fost trimis în judecată de procurorii anticorupție, fiind acuzat că a primit mită pentru a facilita și grăbi transportul de animale vii. Și cu toate că în luna octombrie a fost adoptată o Ordonanță de Urgență prin care Portul Midia a primit statutul de zonă liberă, potrivit jurnaliștilor de la evz.ro, în continuare, jupânii Portului Midia rămânFelix StroeșiIon Dumitrache. Asta înseamnă că în orice moment, un accident ca cel de la finalul lui 2019 s-ar putea produce din nou.

Sursa citată precizează că autoritățile sunt din ce în ce mai „discrete” cu privire la ancheta care are loc în acest caz, pentru că ”accidentul nu poate fi decuplat de influența pe care o au în Portul Midia înalți responsabili economici și politici din județul Constanța, iar de departe cel mai greu personaj esteIon Dumitrache, cel care controlează terminalul de operare animale vii (încărcare pe nave maritime pentru export) prin firma Comagra”.

Societatea ar fi deținută, în mod oficial, de Elena Mușat, cea care a fost, timp de 20 de ani, contabilă a firmei 2 x 1 Holding, deținută de asociații Ion Dumitrache şi Felix Stroe.

”Iar cel mai cu greutate parteneriat al celor doi s-a materializat la Şantierul Naval Midia Năvodari, unde începând din 1999, au devenit acționari majoritari, preluând de la SIF Transilvania peste 80% din pachetul acţiuni, pentru 4 milioane de dolari”, mai notează sursa citată, care precizează și că cei doi derulează afaceri și în alte domenii, având, ani la rând monopol în furnizarea medicamentelor pentru DGASPC Constanța.

În 2013, Dumitrache și fiica sa, Cristina, au fost declarați incompatibili de Agenția Națională de Integritate. El a demisionat din funcția de consilier județean, însă afacerile lui au continuat. Iar fiica sa candidează acum pentru un al treilea mandat de parlamentar.

“PSD este Partidul Stroe-Dumitrache (…) Deciziile se iau, la PSD Constanţa, exclusiv de către aceste două personaje, care, cu un tupeu fantastic taie şi spânzură, înstanga şi-n dreapta, aşa cum se întâmplă şi la alte instituţii publice sau regii autonome, din judeţul Constanţa, peste care se ştiu stăpâni”, a descris fostul social-democrat, Mircea Titus Dobre, actual membru al Pro România, modul de acțiune al tandemului Stroe-Dumitrache de la Constanța.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`