Klaus Iohannis a semnat decretul. Legea promulgată care îi vizează pe asistenţii sociali cu drept de liberă practică

Publicat: 22 06. 2023, 13:33
Actualizat: 22 06. 2023, 13:34
Președintele Klaus Iohannis. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Joi, președintele Klaus Iohannis a semnat decretul prin care a promulgat legea care adaugă o completare la articolul 9 din Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social. Această completare stipulează că asistentul social care este titularul unui cabinet individual de asistență socială are dreptul de a beneficia de vechime în muncă.

Asimilarea vechimii în muncă pentru titularii de cabinete individuale de asistență socială

Prin actul normativ promulgat de către șeful statului se propune completarea articolului 9 din Legea 466/2004 prin adăugarea unui nou alineat, alineatul (41), cu scopul de a asimila perioada în care titularul unui cabinet individual de asistență socială cu drept de liberă practică a furnizat servicii specifice vechimii în muncă. În același timp, se prevede că perioada în care acesta a avut suspendat avizul de exercitare a profesiei nu va fi luată în considerare.

„Perioada în care titularii cu drept de liberă practică, organizaţi conform dispoziţiilor din lege, au furnizat servicii de asistenţă socială potrivit prezentei legi constituie vechime în muncă şi în specialitate, cu excepţia perioadei în care aceştia au avut suspendat avizul de exercitare a profesiei, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii: serviciile de asistenţă socială furnizate au produs, în anul supus asimilării vechimii în muncă, venituri nete a căror valoare este cel puţin egală cu de 12 ori cuantumul salariului minim brut pe ţară garantat în plată stabilit, potrivit legii, pentru anul respectiv; a achitat contribuţiile datorate bugetului asigurărilor sociale de stat, aferente perioadei prevăzute în lege”, conform legii promulgate, scrie news.ro.

Documentele necesare pentru dovada îndeplinirii condițiilor financiare

Potrivit sursei citate, „dovada îndeplinirii condiţiilor de natură financiară se face cu următoarele documente: declaraţiile privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, conform dispoziţiilor Ordinului nr. 165/7/1272/456 din 2023 al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, al preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice, al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a «Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate»; declaraţiile nominale ori individuale de asigurare în sistemul public de pensii, prevăzute în Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare”.

Potrivit normelor actuale, este stipulat că ‘declaraţiile nominale sau individuale de asigurare în cadrul sistemului public de pensii, conform articolului 7 alineatul (1) şi articolului 11 alineatul (1) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, în forma sa modificată şi completată ulterior’.