Transportul în comun din Capitală nu beneficiază de aer condiționat, însă există afișe prin care călătorii sunt rugați „să nu vorbeasă tare” pentru a beneficia de o călătorie civilizată, potrivit zf.ro.
„Stimaţi călători, pentru a beneficia de condiţii civilizate de călătorie NU vorbiţi tare, NU ascultaţi muzică la volum maxim, NU murdăriţi interiorul vehiculului, NU transportaţi şi NU ocupaţi scaunele cu bagaje voluminoase, NU deterioraţi interiorul vehiculului“, scrie pe un afiş lipit pe fereastra autobuzului 783.
Autobuzele 780 şi 783 sunt singurele mijloace de transport în comun care asigură legătura dintre centrul oraşului şi Aeroporul Internaţional Henri Coandă, principala poartă de intrare a turiştilor străini în Capitală.
„Pe traseele celor două linii menţionate, 780 şi 783, circulă 12 autobuze zilnic. Programul de circulaţie actual este asigurat cu 648 de autobuze, pe 89 de linii. Din calcule rezultă că 1,8% din autobuzele din program circulă pe cele două linii, 780 şi 783“, spune Constantin Tobescu, şeful biroului de relaţii publice din cadrul RATB.
Tobescu a mai precizatr că din cele 12 autobuze care leagă oraşul de aeroport, numai 10 au aer condiţionat.
„Circa 60% din cele 648 de autobuze aflate în programul actual de circulaţie sunt dotate cu aer condiţionat. Dotarea cu aer condiţionat a tuturor autobuzelor existente nu se justifică în prezent, din cel puţin două motive: pe de o parte, parcul auto actual are un grad de uzură destul de ridicat şi trebuie să fie înlocuit, iar pe de altă parte aceasta ar presupune cheltuieli pe care RATB nu le poate suporta“, mai spune Tobescu.
În timp ce purtătorul de cuvânt al RATB indică gradul înalt de uzură al parcului auto, dar şi incapacitatea financiară a Regiei de a moderniza maşinile pe care le deţine, noul primar al Capitalei, Gabriela Vrânceanu Firea, vorbeşte despre achiziţia în regim de urgenţă a unor unităţi vechi.
După ce vor veni şi cele 200 de autobuze Euro 4 second-hand, călătorii vor putea circula gratuit. Cu toate acestea, Regia nu are bani nici pentru reparaţiile la flota actuală, dar vor beneficia de acest lucru doar înainte şi după orele de vârf, după cum a explicat noul primar al Capitalei.
Important este că, potrivit reprezentantul RATB, noile achiziţii vor ţine cont de un criteriu. „Politica RATB va fi aceea de a achiziţiona, de acum înainte, numai vehicule dotate cu instalaţie de climatizare.“
Mai mult, potrivit informaţiilor transmise de Regie la finalul anului trecut, timpul mediu de aşteptare în staţie este de circa 10-12 minute.