Ionuț Moșteanu, după explozia de pe A7: De foarte multe ori, au fost înțelegeri pe sub masă între constructori și guverne ca să miște proiecte pe repede înainte pentru că aveau nevoie guvernanții să taie panglici (VIDEO)

Publicat: 21 09. 2023, 14:22
Deputatul Ionuț Moșteanu. Foto: usr.ro

Deputatul Ionuț Moșteanu, purtătorul de cuvânt al USR, a vorbit despre explozia de pe șantierul A7, joi, pe B1 TV, la „News Pass” cu Laura Chiriac, și susține că „de foarte multe ori” au existat „înțelegeri pe sub masă” între diverse companii și guvernele de la acel moment „ca să miște niște proiecte de infrastructură pe repede înainte pentru că aveau nevoie guvernanții să taie panglici sau să arate progres”.

Ionuț Moșteanu (USR), pe B1 TV, despre explozia de pe șantierul A7

Purtătorul de cuvânt al USR a început cu un mesaj de condoleanțe pentru familiile îndoliate.

„În primul rând, Dumnezeu să îi ierte pe oamenii aceia harnici, pentru că erau niște oameni harnici, și firma asta, care lucrează acolo și pe mai multe loturi de autostradă, a arătat că poate să facă lucruri și a rămas singura firmă românească zdravănă de infrastructură (…). Dumnezeu să îi odihnească, condoleanțe familiilor lor!”, a declarat Ionuț Moșteanu.

El a amintit că pe 9 dintre cele 10 loturi ale A7 Buzău-Pașcani nu există contract semnat pentru dirigenția de șantier.

„Pe 9 din 10 loturi din acest proiect de infrastructură, care e cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Europa prins în PNRR, asta ca urmare a negocierilor noastre în 2021, arată că practic lucrau așa cum voiau. Dacă n-ai acel supervizor, acel inginer de lucrări, acel diriginte de șantier, oricum am vrea să îi spunem, practic constructorul e de capul lui în teren. Aici s-a văzut. Cu siguranță, s-au grăbit”, a adăugat Ionuț Moșteanu.

„Noi așteptăm o anchetă corectă, profesionistă și măsuri pentru ca astfel de lucruri să nu se mai întâmple. În primul rând, CNAIR și Ministerul Transporturilor trebuie să își facă treaba. Ar fi trebuit să aibă contractele de supervizare de șantier semnate. Ce fac ei? Nu știu, n-am auzit o explicație de ce nu au contractele alea (…). De foarte multe ori, au fost aceste înțelegeri, să zic așa, pe sub masă, între diverși constructori și de ale companiilor cu diverse guverne ca să miște niște proiecte de infrastructură pe repede înainte pentru că aveau nevoie guvernanții să taie panglici sau să arate progres”, a mai spus deputatul.