Interceptarea comunicaţiilor telefonice costă aproape 5,5 de lei pe minut. Poate depăşi însă şi 10 lei minutul, în funcţie de complexitatea activităţii, adică modul de stocare, limba în care se vorbeşte şi transcriere, informează B1 TV. Potrivit unor surse, din raţiuni de securitate, SRI nu pune la dispoziție costurile efective ale interceptărilor făcute.
24 de ore de supraveghere tehnică în care sunt incluse interceptări telefonice, filaje, filmări sau înregistrări ambientale costă între 7.000 şi 8.000 de lei. Ceea ce ar însemna 5,5 lei pentru un minut de înregistrare simplă, respectiv a convorbirii purtate între doi cetăţeni români, simpla stocare a discuţiei pe mediile optice ale serverelor SRI.
Potrivit News.ro nu există liste tarifare fixe pentru astfel de servicii, ci totul ţine de complexitatea înregistrării, iar la nivelul serviciilor de informaţii pentru 24 de ore de interceptare factura a ajuns şi la 15.000 de lei. Complexitatea apare atunci când discuţiile se poartă în limbi străine, pe segmentul de lucru fiind necesară și expertiza unui traducător, sau când convorbirile au loc în regim de conferinţă sau între mai multe persoane.
"O pagina de traducere, respectiv 2.000 de semne, costă între 30 și 50 de lei. Astfel de sume se adaugă atunci când există interceptări ale unor discuţii purtate în limbă straină. Pentru traducerile discuţiilor purtate în limba engleză preţul este mai mic", arată sursa citată.
Transcrierea interceptărilor făcute în mod direct de SRI se realizează printr-o aplicație software specializată, în bloc, iar fișa text a interceptării este dată apoi, la cerere, procurorului solicitant. Acesta din urmă o dă ofițerului judiciar pentru redarea ei consecventă și în raport cu obiectul dosarului, într-o notă de interceptare a comunicațiilor telefonice.
Serviciul Român de Informaţii nu pune la dispoziţie din raţiuni de securitate, costurile efective ale interceptarilor realizate, astfel că această activitate adesea nu poate fi imputată inculpaţilor în cadrul costurilor dosarelor penale.