Reclama la o băutură răcoritoare care-i îndeamnă pe consumatori să ignore filmul ignoră, de fapt, legea.
O spun cei de la Institutul de Politici Publice, o organizaţie care cere intrarea în legalitate a amplasării publicităţii.
Banner-ul, care a fost amplasat, ironic sau nu, chiar în apropiere de cinematograful Scala, a atras furia mai multor internauţi prin mesajul şocant: „Filmul e doar un moment, ignoră-l!”.
Imaginile au fost postate pe Facebook si au curs comentariile negative la adresa celor care au conceput reclama.
Oficialii Institutului de Politici Publice susţin că reclama la băutura răcoritoare ignoră Legea referitoare la amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, intrată în vigoare în noiembrie, anul trecut.
„Problema dumneavoastră e că încălcaţi grosolan Legea 185, afişând aceste reclame peste ferestre. Dar, sigur, profiturile dumneavoastră sunt mai importante decât clădirile, unele monument- istoric, pe care le deterioraţi când vă puneţi reclama”, spune reprezentantul Institutului de Politici Publice.
Acesta susţine că, dacă nu va exista un demers oficial de intrare în legalitate a amplasării campaniilor stradale, organizaţia pe care o reprezintă va contacta inclusiv compania-mamă din Europa şi sediul central din New York care produce bautura racoritoare.
Mai mult, directorul Institutului face apel şi la ambasadorul Statelor Unite la Bucureşti, să se asigure că firma americană va respecta legea română.
„Filmul e doar un moment, ignoră-l!”, a fost mesajul advertiserilor care i-a oripilat pe utilizatorii reţelelor sociale.
„Ce mesaj complicat. Sau poate o fi o campanie anti-Film Minute”, a scris un internaut pe Facebook.
Compania care produce respectiva băutură răcoritoare a retras, în cele din urmă, mesajul campaniei outdoor.