Conform INS, ponderea îmatriculărilor de mașini second hand din trimestrul IV 2021 a fost de 73,3%, marcând o creștere de 1,6 puncte procentuale față de același trimestru al anului trecut. Pe de altă parte, înmatriculările de vehicule pentru transportul mărfurilor a scăzut cu 17,1%.
În trimestrul IV 2021, înmatriculările noi de mașini au scăzut, față de același trimestru al anului trecut, cu 16,8%. Cele mai semnificative scăderi privind înmatriculările noi s-au observat în cazul vehiculelor rutiere pentru transportul pasagerilor și mărfurilor.
În ceea ce privește înmatricularea vehiculelor rutiere pentru transportul pasagerilor, s-au înregistrat scăderi la toate categoriile. La categoria mopede ṣi motociclete înmatriculările au scăzut cu 35,1%, la categoria autobuze și microbuze cu 20,7% ṣi la categoria autoturisme cu 16,2%.
Și în privința înmatriculării vehiculelor rutiere pentru transportul mărfurilor, s-au înregistrat scăderi la toate categoriile. La categoria la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) înmatriculările au scăzut cu 20,1%, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 15,3% ṣi la categoria autotractoare cu 5,3%.
În trimestrul IV 2021, raportat la Normele europene de poluare, situația arată în felul următor: 57,6% dintre vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și 11,9% dintre vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%, autobuzele și microbuzele au înregistrat o pondere de 25,5% în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede și motociclete s-a înregistrat o pondere de 29,6% în norma Non-Euro.