Vor începe lucrările pentru cel mai dificil tronson al autostrăzii A8. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că documentația pentru acest lot a fost deja depusă.
Autostrada A8, cunoscută și drept autostrada „Unirii”, va avea peste 300 de kilometri lungime și va străbate întreaga țară după ce se va uni cu alte proiecte importate de infrastructură, conform click.ro.
CNIR a anunțat că documentația pentru cel mai dificil tronson al A8, respectiv lotul Sărățeni – Pipirig, a fost deja depusă. Acest tronson este foarte dificil de construit, deoarece trebuie să treacă prin munți. Lungimea acestui lot va fi de 116 km, fiind de asemenea împărțit în alte patru loturi mai mici.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a mai anunțat și faptul că cele patru loturi dintre Sărățeni și Pipirig urmează să intre în procedură de licitație, până la finalul lunii noiembrie.
Cele patru loturi ale segmentului Sărățeni – Pipirig sunt: Sărățeni – Joseni, Joseni – Ditrău, Ditrău – Grințieș, iar ultimul dintre ele este Grințieș – Pipirig.
„Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, astăzi, spre validare către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru proiectarea și execuția lotului Sărățeni-Joseni, primul lot al secțiunii montane Sărățeni-Pipirig de pe traseul Autostrăzii ,,Unirii” –A8”, a anunțat CNIR într-o postare pe Facebook.
Bugetul pentru autostrada A8 este de 4,07 miliarde de euro, fiind unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură de la noi din țară.