Încep demersurile pentru Autostrada București – Brașov. Ludovic Orban: „Va fi o alternativă la tronsonul cel mai aglomerat din România”
Aglomerația drumului spre munte ar putea fi rezolvată în câțiva ani. Joi, 27 august, Ludovic Orban a anunțat proiectul Autostrăzii București – Brașov, în cadrul unei conferințe de presă, mai precis sectorul Ploiești – Brașov.
„Este prevăzută o investiţie care să fie o alternativă la DN 1 Comarnic – Braşov, la tronsonul cel mai aglomerat din România. Acolo urmează să construim autostradă şi vom da drumul la licitaţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate şi realizarea proiectului tehnic.
Drumul respectiv este o alternativă. Pe pe DN1 o iei spre Câmpina, pe Valea Doftanei, şi traversezi spre Săcele. Practic, se semnează contractul de elaborare a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru realizarea acestui obiectiv de investiţii care va reprezenta o alternativă de deplasare la DN1 care să facă legătura între Braşov şi Ploieşti”, a declarat Ludovic Orban.
România, codașa Europei din punct de vedere al numărului de kilometri de autostradă dați în folosință
În România, crearea unei rețele de autostrăzi care să corespundă vremurilor actuale, întârzie să se concretizeze.
Raportat la suprafață, România are mult mai puțini kilometri de autostradă decât vecinii Ungaria și Bulgaria. Maghiarii au 1.527 km, la o suprafață de 93.000 km pătrați, un stat de aproape 3 ori mai mic decât România. Țara noastră are 866 de km de autostradă, pe un teritoriu de peste 238.000 de km pătrați. Vecinii de la sud de Dunăre au aproape același număr de km de autostradă precum România, însă într-o țară de două ori mai mică.