Un incendiu puternic a izbucnit, miercuri, la un centru de colectare și reciclare de deșeuri din localitatea ilfoveană Glina. Flăcările se manifestă pe o suprafață de circa 1.000 mp.
Despre mafia deșeurilor a vorbit Octavian Berceanu, fost șef al Gărzii de Mediu, pentru B1 TV.
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti – Ilfov a anunțat că ard caroserii de autoturisme şi material lemnos. La faţa locului acţionează nouă autospeciale de stingere.
Populația din zonă a fost informată printr-un mesaj RoAlert: „Incendiu major produs la REMAT, pe intrarea Abatorului, în localitatea Glina, judeţul Ilfov. Ocoliţi zona. Eliberaţi căile de comunicaţii pentru a facilita accesul structurilor de intervenţie. Dacă sunteţi în apropiere, evacuaţi zona. Luaţi măsuri de adăpostire şi autoprotecţie. Accesaţi canalele media şi aplicaţiile din mediul online ale DSU şi IGSU pentru mai multe informaţii şi actualizări despre eveniment”.
Circulația mașinilor pe centura Capitalei, în zona Glina, e blocată din cauza fumului gros. „Polițiștii rutieri informează participanții că traficul se deviază prin București și prin DN3”, a transmis Poliția.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
Octavian Berceanu (USR), fost șef al Gărzii de Mediu, a declarat, pentru B1 TV, că România are legislație în ce privete importul de vechituri, dar problema e că nu e pusă în practică. Zeci de milioane de euro pe piața neagră rezultă astfel, bani care ajung la politicieni și interlopi.
Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Bună, România!”, moderată de Radu Buzăianu și Răzvan Zamfir pe B1 TV.
„Nu vorbim de caroserii acolo, ci de interioarele automobilelor dezmembrate, care sunt de 4.500 de ori mai toxice decât arderea echivalentă a unei cantități de lemn și vorbim de zeci de tone. Plasticul acela din mașini e extraordinar de nociv pentru sănătatea populației.
Nu există o industrie care să preia aceste deșeuri și să facă ceva cu ele. Ele sunt, în general, depozitate ilegal, prin îngropare.
E o problemă la nivel național, trebuie găsite soluții de depozitare. În România ajung cam 1.000 de mașini SH în fiecare zi, câteva sute sunt dezmembrate. De ce? Că în statele europene te costă sute de euro pe tonă să duci undeva gunoiul rezultat din dezmembrare. În România nu te costă nimic.
România are aceeași legislație pe care o au toate statele europene (problema e aplicarea). Am țipat, am urlat cât am fost la Garda de Mediu. Rezultă zeci de milioane de euro pe piața neagră, care ajung la decidenți politici, la interlopi, la administrația locală”, a susținut Berceanu.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.