În era tehnologiei, în care există trenuri cu levitație magnetică, CFR Călători folosește locomotive vechi de 60 de ani, fabricate în Republica Populară Română. Mecanicii atârnă cărămizi pe motoare pentru ca acestea să fie funcționale.
Un mecanic de locomotivă a dezvăluit cum sunt de fapt funcționale motoarele locomotivelor pe care le operează CFR Călători. Mecanicii de locomotivă trebuie să atârne cărămizi pentru ca motoarele să funcționeze, conform Știrile ProTv.
„Este ceva cunoscut în rândul călătorilor că, dacă tracțiunea e diesel, atunci vor exista probleme, mai ales dacă operatorul acelor trenuri este compania de stat, CFR Călători”, spune mecanicul.
Conform mecanicului, CFR Călători operează locomotive fabricate în anii 1970, cu motoare diesel Sulzer, produse în anii 1960 la UCMR Reșița, energofage și foarte poluante.
Mecanicii trebuie să găsească soluții ingenioase pentru a menține în viață locomotivele, precum agățarea unei cărămizi de pârghia regulatorului motorului diesel Sulzer.
Aceste locomotive fabricate în anii 1970 sunt cele la care izbucnesc cel mai des incendiile raportate de CFR Călători, astfel că pasagerii nu călătoresc niciodată în siguranță.