Iași: 60% dintre noile tramvaie turcești au raportat o problemă gravă – Dau cu spatele din senin, vatmanii pierd controlul. Specialist: „Pietonii pot fi în pericol, crește riscul de accidente”

Iași: 60% dintre noile tramvaie turcești au raportat o problemă gravă - Dau cu spatele din senin, vatmanii pierd controlul. Specialist: „Pietonii pot fi în pericol, crește riscul de accidente”
Sursa foto: Primăria Municipiului Iași / Facebook

Un număr de 12 din cele 16 tramvaie turcești Bozankaya ce au fost cumpărate de municipalitatea ieșeană sunt în trafic, dar vatmanii susțin că se confruntă cu numeroase probleme tehnice. Acestea chiar amenință siguranța călătorilor. Tramvaiele au costat peste 30 de milioane de euro și sunt parte a unui contract cu finanțare europeană. Între timp, directorii Companiei de Transport Publice (CTP) și-au dat prime de 180.000 de euro, deși trăiesc din subvenții, au pierderi, iar investițiile sunt zero, informează Reporter de Iași.

Noile tramvaie turcești din Iași frânează brusc, iar apoi încep să meargă înapoi

„Când treci pe la separatoare se dereglează tot, se frânează brusc și o ia pe mers înapoi. Cine a pățit așa, rog să confirme”, a spus un vatman, alți cinci confirmând incidente similare.

Un expert în domeniu a explicat pentru Reporter de Iași că, din cauza acestei probleme, pietonii pot fi în pericol: „Separatorul din Piața Unirii este amplasat chiar după trecerea de pietoni, deasupra pasajului. Gândiți-vă că tramvaiul a trecut de zebră, însă la separator s-a oprit și a pornit cu spatele. Pietonii de pe trecere ar fi în pericol. Deci astfel de incidente ar putea crește riscul de accidente cu pietoni, mașini, alte tramvaie”.

Conducerea CTP a transmis că au remediat situația: „Echipa de service Bozankaya (…) a făcut un update de soft, astfel că problema nu mai există”.

Alte probleme cu noile tramvaie turcești care circulă în Iași

De asemenea, la 8 din cele 12 tramvaie Bozankaya, paletele pantografelor s-au uzat și au fost deja înlocuite.

„După un parcurs mediu de cca. 20.000 km, la un număr de 8 tramvaie s-a înregistrat o uzură normală a lamelor de carbon, care se apropiau de uzura minim admisibilă. Aceste piese, fiind consumabile, au fost înlocuite”, a mai transmis conducerea CTP.

Iar unul dintre vagoane nu mai circulă deloc deoarece are pantograful rupt și a fost comandat altul nou.

O altă problemă raportată de vatmani la noile tramvaie e că senzorii nu detectează întotdeauna pojghița de pe șine și nu declanșează operațiunea de curățare cu nisip.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`