Guvernul vrea ca până în 2030 să fie terminate majoritatea autostrăzilor planificate. Care e situația actuală a drumurilor (HARTA)
Guvernul Orban și-a propus ca până în 2030 să fie terminate majoritatea sutostrăzilor planificate până în acest moment. Conform unui document despre viitoarele fonduri europene prezentat anteprenorilor, Executivul spune că Autostrada A1 Sibiu – Pitești, A8 Tg. Mureș – Iași – Ungheni, A3 Comarnic – Brașov, A13 Sibiu-Făgăraș-Brașov-Bacău, A7 Ploiești – Buzău – Bacău – Suceava – Siret sau A9 Timișoara – Moravița – sunt doar câteva din proiectele ce vor fi finalizate în următorii 10 ani, scrie Hotnews.
Pe lângă acestea, harta dă ca finalizate și actuale proiecte precum A0 Centura Capitalei, A3 Nădășelu – Suplacu de Barcău – Borș și DX12 Craiova – Pitești sau Podul de peste Dunăre de la Brăila.
Sursa citată scrie că Guvernul se va confrunta, însă, și cu o altă problemă, legată de finanțare: “Potrivit draftului de program operațional pe care țara noastră îl negociază cu oficialii de la Bruxelles, România ar putea primi doar 4 miliarde de euro fonduri europene, bani care, alături de cofinanțarea națională de circa 3,9 mld euro, în mare parte se vor duce doar pe proiecte de autostrăzii și căi ferate mai vechi, pe care România nu a reușit să le termine până acum, precum A1 Sibiu – Pitești, și doar o mică parte vor mai ajunge la noi proiecte”.
De asemenea, jurnaliștii hotnews reamintesc că, conform hărților din MPGT-ul aprobat în 2015, în 2020 România ar fi trebuit să aibă gata, sau măcar aproape gata, autostrăzi precum: A1 Sibiu – Pitești, A3 Comarnic – Brașov, A13 Brașov – Făgăraș – Sibiu, Autostrada (! și nu Drumul Expres) Craiova – Pitești, A8 Tg. Neamț – Iași și A7 Ploiești – Bacău – Pașcani, A3 Nădășelu – Suplacu de Barcău – Borș.
Dintre acestea, în prezent, niciuna nu este finalizată.
Autostrăzile din România în 2020: Negru – finalizate / Roșu – în lucru