Guvernul înfiinţează funcţia de ATAȘAT DE TURISM pe lângă ambasadele României. Care va fi modalitatea de ocupare a posturilor

Guvernul înfiinţează funcţia de ATAȘAT DE TURISM pe lângă ambasadele României. Care va fi modalitatea de ocupare a posturilor

Executivul a decis, în şedinţa de Guvern de miercuri, înfiinţarea funcţiei de ataşat de turism care va reprezenta România în străinătate în domeniul politicii turismului şi promovării seriviilor turistice, decizia fiind luată ca urmare a desfiinţării reprezentanţelor de promovare turistică, scrie Mediafax.

Măsura vine la recomandarea Curții de Conturi în Raportul de audit al performanţei fostei Autorităţi Naţionale pentru Turism.

Potrivit ordonanţei, funcţiile de ataşat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, de angajaţi ai Ministerului Turismului, ai instituţiilor subordonate acestuia şi de personalul detaşat în minister, informează Guvernul.

Selecţia şi modalitatea de organizare a concursului se aprobă prin ordin comun al Ministrului Turismului şi al Ministrului Afacerilor Externe, iar stabilirea ţărilor şi a perioadei în care ataşatul de turism efectuează misiunea de reprezentare a României se realizează prin ordin al Ministrului Turismului, cu avizul MAE.

Pe durata misiunii în străinătate, ataşatului de turism i se aplică dispoziţiile legale privind personalul trimis în misiune permanentă în străinătate şi va fi subordonat autorităţii şefului misiunii diplomatice, dar va fi plătit de către Ministerul Turismului.

De asemenea, Guvernul a adoptat şi alte măsuri pentru promovarea turismului în România.”Concret, se implementează conceptul de Organizație de Management al Destinației, care va contribui la valorificarea potenţialului turistic, respectiv la creşterea circulaţiei turistice şi a volumului de încasări din turism atât la nivel local, cât şi la nivel naţional. Organizațiile de Management al Destinației vor funcţiona prin asocierea autorităţilor publice locale cu organizațiile/federaţiile patronale din turism, sau, după caz, cu reprezentanţi ai mediului privat din turism, care asigură realizarea politicii de marketing şi gestionarea coordonată a componentelor destinaţiei. În calitate de membru asociat, pot adera la OMD şi asociaţii de promovare, asociaţii profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic şi de formare profesională în turism”,precizează biroul de presă de la Palatul Victoria.

În plus se înfiinţează reţeaua de centre de informare şi promovare turistică la nivel naţional, care va include atât Centrele Naţionale de Informare şi Promovare Turistică (CNIPT), cât şi Centrele Locale de Informare şi Promovare Turistică (CLIPT).

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`