Corpul de Control al primului-ministru a derulat o serie de verificări la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale pentru identificarea cauzelor care au determinat întârzieri în execuția lucrărilor de infrastructură rutieră, identificând mai multe cauze, precum insuficienta mobilizare pe șantier, dar și lipsa utilajelor și a personalului .
Astfel, în urma analizei a 31 de contracte de lucrări privind reabilitarea, modernizarea şi construirea de drumuri naţionale şi autostrăzi în cadrul cărora au fost înregistrate întârzieri în execuţia lucrărilor, Corpul de Control a constatat că deși pe hârtie prezentau personal suficient și utilaje pe măsura lucrărilor angajate, în teren situația stătea cu totul altfel, generând întârzieri la reabilitarea DN 6 Alexandria- Craiova (lotul 1 în valoare de 140,6 milioane lei fără TVA încheiat cu firma Shapir Structures, cu lucrări care trebuie finalizate în mai 2013 şi executate în proporţie de 17% în iunie acest an), reabilitarea DN 6 Alexandria – Craiova (lotul 2 de 136,5 milioane lei fără TVA, contract încheiat cu asocierea Romstrade, Ezentis Infrastructuras şi Euroconstruct Trading 98, termen de finalizare în mai 2013 şi executate la 13% în iunie acest an), constructia variantei de ocolire a municipiului Caracal (contract de 44,4 milioane lei fără TVA încheiat cu Romstrade, termen de finalizare în mai 2013 şi executat la 5% în februarie acest an), reabilitarea DN 76 (contract de 170,8 milioane lei fără TVA cu Construct Mod, termen finalizare octombrie 2013 şi executat la 8% în mai acest an), se arată într-un comunicat al Guvernului.
Aceste contracte sunt încheiate în perioada 2009-2011 și sunt finanţate de către Comisia Europeană prin programul POS Transporturi.
O alta cauză majoră a întârzierilor este utilizarea de către constructori a aceloraşi utilaje, dar şi a acelaşi personal în cadrul mai multor contracte de lucrări, executate în aceeaşi perioadă de timp. În această situație se află Romstrade. Firma a prezentat aceeaşi instalaţie de preparat mixturi asfaltice în două oferte care au stat la baza obţinerii contractelor derulate în aceeaşi perioadă, pentru construcţia variantei ocolitoare a municipiului Caracal şi pentru modernizarea DN 5 Bucureşti- Adunaţii Copăceni. Situaţii asemănătoare au fost constatate şi la firmele Tehnostrade şi Shapir Structures.
Raportul a fost transmis Ministerului Transporturilor şi CNADNR pentru a dispune măsurile necesare faţă de cele constatate.