Cu toate că vremea nu o arată, calendaristic vorbind a venit primăvara. Şi, odată cu ea, tradiţia mărţişorului, care, mai nou, s-a extins şi în mediul online.
Cel mai mare motor de căutare online, Google, marchează trecerea în noul sezon printr-un logo special. Este vorba despre un mărţişor virtual care formează numele companiei. Logo-ul doodle încearcă, astfel, să păstreze vie semnificația primei zile de Martie.
Mărţişorul este un mic obiect de podoabă legat de un şnur împletit cu alb şi roşu şi reprezintă celebrarea începutului primăverii. Tradiţia românească se serbează în fiecare an pe 1 martie.
Numele de Mărţişor provine de la diminitivul marţ, numele folcloric al lunii Martie, care înseamnă mic sau Martie drag. Talismanul oferit femeilor este un obicei străvechi și se spune că cine poartă șnurul alb cu roșu va fi puternic și bogat de-a lungul întregului an.
În prezent, mărțișorul este purtat întreaga lună martie, după care este prins de ramurile unui cireș. Se spune că acesta va aduce belșug în casele oamenilor. Dacă cineva își pune o dorință în timp ce atârnă mărțișorul de pom, aceasta se va împlini.