Cea mai mare și cea mai înaltă construcție ridicată în România, după căderea comunismului avansează cu pași rapizi. Podul de peste Dunăre de la Brăila, așteptat de zeci de ani de toată lumea, se apropie de finalizare, segmentele de tablier ridicate fiind aproape complet sudate între ele.
Deasupra Dunării, între județele Brăila şi Tulcea se construiește de zor cea mai amplă lucrare de infrastructură din România ultimilor 30 de ani. Un pod al tuturor recordurilor: cel mai înalt şi mai lung din România şi al treilea din Europa.
Potrivit celor mai recente imagini realizate de fotograful profesionist Radu Aramă, lucrările la podul suspendat peste Dunăre, „Golden Gate-ul” de la Brăila, se apropie de final.
Cele 86 de segmente de tablier ridicate, care formează structura suprafeţei de rulare a podului, au fost aproape complet sudate între ele. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone, potrivit adevarul.ro
Totodată, în paralel se lucrează intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe toate fronturile, atât pe malul dinspre Tulcea, cât şi pe cel dinspre Brăila, începând de la pasajul peste calea ferata km 0+389, sensuri giratorii, centru de întreţinere şi coordonare, staţie de taxare, drum de legătură şi drum principal.
Podul de la Brăila reprezintă o adevărată gură de aer pentru cei care fac naveta între Galați şi Brăila sau între Tulcea şi Brăila. Asta pentru că până acum fie trebuiau să ocolească 100 de kilometri, fie să aştepte un astfel de bac care vine o dată la fiecare jumătate de oră şi are un număr limitat de mașini.
Potrivit CNAIR, constructorul şi-a asumat că până la sfârşitul acestui an va finaliza inclusiv drumurile de acces, astfel încât să poată fi deschisă circulaţia pe podul suspendat între judeţele Brăila şi Tulcea.