Începând de luni, 20 decembrie, toate persoanele care intră în România au obligația de a completa electronic, în termen de 24 de ore, formularul digital de intrare în țară. Formularul se completează prin aplicația plf/gov.ro, iar nerespectarea măsurii poate fi sancționată amenzi de 2.000 până la 3.000 de lei.
Până în ziua de duminică, 19 decembrie, ora 18:00, peste 14.000 de persoane au generat formularul PLF, cele mai multe dintre ele fiind generate pentru tragerea la PTF din Aeroportul Henri Coandă.
„Formularul digital de intrare în România va putea fi completat doar electronic din aplicaţia plf.gov.ro dezvoltată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, pe baza cerinţelor operaţionale stabilite de autorităţile medicale”, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, locotenentul-colonel Cătălin Chirca.
Formularul digital pentru intrare în România prezintă câmpuri obligatorii unde vor putea fi completate datele de identitate ale persoanei, mijloacele de transăport cu care se deplasează, istoricul de călătorie din ultimele 14 zile, adresa de destinaţie şi, dacă este cazul, datele minorilor care o însoţesc.
Totodaă, purtătorul de cuvânt al STS a atras atenția ca datele de identitate să fie completate corect, tocmai pentru că aplicțaia este conectată la bazele de date ale statului și ca putea semnala orice greșeală.
Formularul vine în sprijinul realizării anchetelor epidemiologice și a fost dezvoltat de către STS pentru Ministerul Sănătății. Cetățenii care intră în România prin punctele de frontieră de la granițe sau prin cele din aeroporturi trebuie să prezinte certificatul digital pentru sosirea în țară, în care vor fi completate:
„Din punct de vedere practic, la controlul de frontieră va fi următoarea procedură: în momentul în care persoana se prezintă în punctul de trecere, poliţistul de frontieră efectuează formalităţile de control prin verificarea automată a paşaportului sau a cărţii de identitate pentru a stabili dacă sunt îndeplinite condiţiile de intrare în ţară.
De asemenea, poliţistul de frontieră va verifica autenticitatea şi valabilitatea certificatului verde. După citirea automată a acestor date, în aplicaţia Poliţiei de Frontieră, în intervalul de câteva secunde, poliţistul primeşte confirmarea existenţei sau inexistenţei formularului digital de intrare în România.
În funcţie de rezultatul verificării, datele sunt trimise către Direcţia de Sănătate Publică în vederea luării măsurilor ce se impun”, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, comisarul-şef Fabian Bădilă, potrivti Agerpres.