Direcția Asigurare Logistică Integrată, structură a Ministerului de Interne, condus de Lucian Bode (PNL), a scos la licitație în SICAP un contract-cadru cu o valoare maximală de 548 milioane lei, circa 110 milioane de euro, pentru achiziția, în doi ani, a mii de autovehicule. Acestea ar urma să ajungă la mai multe structuri din subordinea MAI, printre care DGPI, Poliția de Frontieră, IGPR, Inspectoratul General pentru Imigrări, IGSU, Jandarmeria Română sau DGA.
Au fost 17 loturi puse în licitație. Pentru lotul 8, în valoare de 7,8 milioane lei, singura care a depus ofertă e MHS Truck&Bus, informează Economedia. MHS Truck&Bus face parte din Automobile Bavaria, grupul condus de Michael Schmidt, unul dintre prietenii președintelui Klaus Iohannis.
Automobile Bavaria e, de altfel, și câștigătorul contractului de 20 de milioane euro pentru furnizarea a 600 de mașini pentru Poliția Română. Autospecialele au început deja să ajungă în țară, dar polițiștii nu sunt mulțumiți. Sindicaliștii din Poliție și USR au acuzat că licitația a fost „cu dedicație” pentru firma prietenului lui Iohannis. Licitația a ajuns, între timp, în atenția DNA și a Parchetului European.
MHS Truck&Bus a depus ofertă pentru lotul 8 din achiziția MAI, în valoare de 7,8 milioane lei, adică circa 1,6 milioane de euro. Firma vrea să livreze autobuzele de minim 48+1+1 locuri, fiind dispusă să trimită cinci astfel de vehicule în 24 de luni. MHS Truck&Bus este importator MAN în România.
În total, pentru livrarea de autovehicule în cadrul licitației de 550 de milioane lei au depus oferte șase firme: Renault Commercial Roumanie, Porsche Romania, Trust Motors, Roadhill Automotive, Stimpex și MHS Truck&Bus.
Acum sunt analizate ofertele, acestea urmând a fi departajate în funcție de preț și de durata extinsă a perioadei de garanție acordate (cel puțin 36 de luni).
Automobile Bavaria, firma prietenului lui Iohannis, a câștgat și licitația pentru livrarea a 600 de mașini Poliției Române. Contractul s-a ridicat la 20 de milioane euro și e acum în atenția Parchetului European și a DNA. Suspiciunile, formulate de sindicaliști și de USR, sunt că cerințele tehnice au fost întocmite de așa natură încât să se potrivească doar mașinile BMW furnizate de Automobile Bavaria.
Între timp, parte din aceste mașini au ajuns la polițiști, iar aceștia nu-s mulțumiți de ele.
„Aceste BMW-uri din contract nu aveau montate staţii de emisie recepţie, ceea ce înseamnă costuri suplimentare, nu au separatoare între poliţiştii rutieri şi bancheta din spate. Nu au un chit de accidente rutiere, conuri, celelalte elemnte necesare. Vor fi costuri suplimentare”, a declarat Cosmin Andreica, reprezentant al sindicatului EUROPOL.