UPDATE: Într-o reacție la acuzațiile formulate de fermierii producători de ouă afiliați Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR) într-o adresă către ANSVSA, Kaufland România a transmis că parteneriatele cu producătorii români sunt o prioritate strategică pentru ei, că 85% din articolele alimentare listate în magazinele Kaufland sunt de proveniență autohtonă și că 99,5% din ouăle comercializate de Kaufland de la începutul anului provin din România.
„Kaufland România susține și contribuie activ la dezvoltarea economiei locale. Parteneriatele cu producătorii români sunt o prioritate în strategia noastră, iar din totalul de 3.200 de furnizori colaboratori, aproximativ 2.500 sunt din România. În prezent, peste 85% din articolele alimentare listate în magazinele Kaufland sunt de proveniență autohtonă, livrate prin intermediul platformei noastre logistice, adică prin cele două depozite din țară. La acest număr se adaugă și alte articole, livrate direct în magazine de către furnizorii locali, prin logistica proprie.
Dorim să subliniem că 99,5% din ouăle comercializate de Kaufland de la începutul anului provin din România. Toate ouăle, indiferent de origine, respectă standarde riguroase de calitate și siguranță, conform legislației europene și naționale în vigoare, pe care le impunem tuturor colaboratorilor noștri”, a transmis Kaufland România.
ȘTIREA INIȚIALĂ:
Fermierii producători de ouă de consum afiliați Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR) reclamă mai multe nereguli în procedura de import de ouă din Ucraina și solicită Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) să facă verificări.
„Pe timp de vară, vânzările de ouă sunt lente, stocurile de ouă în ferme cresc, iar în această perioadă, din cauza importurilor mari de ouă din Ucraina, acestea depășesc capacitatea de stocare. Fermierii reclamă că nu se respectă procedura legală de import ouă”, susține Uniunea Crescătorilor de Păsări din România, într-o adresă către ANSVSA.
Fermierii producători de ouă membri ai UCPR mai susțin că lanțul de magazine „Kaufland importă ouă marcate cu cifra 3 din Ucraina (păsări crescute la cuști), în timp ce din țară nu acceptă decât ouă cu cifra 0, 1 sau 2”. Fermierii spun că DSVSA local ar trebui să asiste la descărcarea mărfii pe platforma Kaufland, în contextul în care „aproape în totalitate ouă din Ucraina merg la Kaufland”.
În adresa citată, UCPR mai transmite către ANSVSA că din data de „29 iunie 2024 tuturor importurilor de ouă din Ucraina trebuie să li se aplice taxa vamală. Deși aplicarea mecanismului de salvgardare nu intră în responsabilitatea ANSVSA, totuși o cooperare între medicul veterinar și vameș este necesară”.
În final, președintele UCPR, prof. univ. dr. Ilie Van, îi solicită șefului ANSVSA, dr. Alexandru Nicolae Bociu, „să dați curs solicitării producătorilor români de ouă de consum, pentru a evita falimentul acestora, pentru protejarea consumatorului intern, a sănătății păsărilor și a siguranței alimentare”.