Facebook ii desconsidera pe români în scandalul Cambridge Analytica: Vezi unde a cumpărat Mark Zuckerberg spații de publicitate în ziare pentru a-și cere scuze
Facebook a ajuns să îşi ceară scuze prin intermediul presei scrise în plin scandal al dezvăluirilor despre practicile Cambridge Analytica. Compania condusă de Mark Zuckerberg a cumpărat spații întregi de publicitate în cele mai importante ziare din Statele Unite şi Marea Britanie. Reprezentanții companiei nu au făcut, însă, nicio precizare referitoare la România.
După ce şi-a cerut scuze printr-un interviu la un post de televiziune american şi în mediul online, disperarea l-a făcut pe co-fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg să îşi ceară scuze inclusiv în presa scrisă, după ce a fost unul dintre principalii vinovaţi pentru care presa a ajuns să primească tot mai puține reclame. Nicio comunicare nu a venit însă din partea Facebook cu privire la România. Asta în condițiile în care tot mai multe voci confirmă faptul că firma Cambridge Analytica a lucrat inclusiv în țara noastră.
Prima dată, România a fost menționată în acest scandal de jurnaliștii de la The Associated Press, care au notat că un consultant britanic ar fi fost contactat de reprezentanții Cambridge Analytica care i-au făcut oferta de a lucra pentru PSD la alegerile parlamentare din 2016, ofertă pe care acesta a refuzat-o.
Într-o eră în care platformele online, îndeosebi Facebook, aproape că au ucis reclamele din presa scrisă din lumea întreaga, inclusiv România, Zuckerberg a cumpărat fără să stea aprea mult pe gânduri câte o pagină publicitară în cele mai importante ziare din Marea Britanie şi Statele Unite. Astfel, cititorii publicaţiilor precum The Observer, the Sunday Times, Sunday Telegraph, The New York Times, Washington Post sau Wall Street Journal au putut regăsi următorul mesaj în locul desemnat spaţiului publicitar: „Probabil ați auzit despre o aplicație tip quiz produsă de un cercetător al unei universități care a dus la scurgerea de date a miliane de utilizatori în 2014. Această întâmplare e o lovitură de încredere pe care am încasat-o și îmi pare rău că nu am făcut mai multe pentru a evita ceastă situație. Acum facem pași pentru a ne asigura că asta nu se va mai întâmpla nicodată.”
Firma Cambridge Analytica este acuzată că a folosit ilegal datele utilizatorilor Facebook în campania preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit.
Scandalul, dezastruos pentru imaginea Facebook, a făcut deja ca firma condusă de Mark Zuckerberg să piardă peste 50 de miliarde de dolari. Între timp, în mediul online campania „Şterge Facebook” pare să strângă tot mai mulţi adepţi, iar mii de oameni continuă să îşi dezactiveze complet conturile.