Platforma de programare pentru vaccinare, pusă la dispoziția cetățenilor români de către Guvernul României, a picat în repetate rânduri în ultimele zile. STS și Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare, au reacționat pe marginea acestui subiect.
Vineri, 15 ianuarie, în jurul orei 15:00 a picat prima oară platforma digitală. STS a venit cu prima precizare oficială, la scurt timp. Serviciul de Telecomunicații Speciale a precizat că „platforma nu s-a blocat din cauza numărului de accesări multiple, fiind în procedură de actualizare”.
„Referitor la funcționarea platformei naționale pentru programare la vaccinare împotriva COVID-19, Biroul de presă al STS face următoarele precizări:
Având în vedere că trecerea de la prima etapa s-a realizat începând cu orele 15:00, în acest moment se realizează transferul tuturor serviciilor de pe platforma disponibilă pentru etapa 1 pe varianta actualizată pentru etapa 2.
Facem precizarea că platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/ nu s-a blocat din cauza numărului de accesări multiple, fiind în procedură de actualizare. Specialiștii STS desfășoară activitățile tehnice necesare pentru asigurarea funcționării în condiții de siguranță a platformei de programare la vaccinare”.
La câteva zeci de minute a ieșit cu o explicație și colonelul Valeriu Gheorghiță.
„Sunt în legătură cu colegii de la STS. Explicația pe care mi-a oferit-o Serviciul de Telecomunicații Speciale este că în acest moment se face sincronizarea softului pentru preluarea datelor pentru etapa a 2-a. Acest serviciu influențează și funcționalitatea call-center-ului. Este o situație care este în curs de soluționare”, a declarat pentru Libertatea, Valeriu Gheorghiță.
Problemele cu platforma pentru programare la vaccinare au continuat și duminică, 17 ianuarie și luni, 18 ianuarie.