Explicațiile Ministerului Educaţiei, în urma apariției unor informații eronate: „Disciplinele Istorie şi Geografie nu se desfiinţează sau comasează”

Explicațiile Ministerului Educaţiei, în urma apariției unor informații eronate: „Disciplinele Istorie şi Geografie nu se desfiinţează sau comasează”
Foto: pixabay.com

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a transmis, printr-un comunicat, că disciplinele Istorie şi Geografie nu se desfiinţează, nici nu se comasează sub denumirea de „Studii sociale”, aceasta fiind o disciplină distinctă. Explicaţia vine după ce în spațiul public au apărut o serie de informații eronate.

Ministerul Educației: Disciplinele Istorie şi Geografie nu se desfiinţează

„Referitor la informaţia vehiculată recent în spaţiul public de către profesorul Florinel Agafiţei, conform căreia disciplinele Istorie şi Geografie s-ar desfiinţa şi ar fi comasate sub denumirea de Studii sociale, Ministerul Educaţiei şi Cercetării face o serie de precizări.

Disciplina „Studii sociale” este predată la clasele a XII-a din cadrul Filierei teoretice, profilul umanist, specializarea Ştiinţe Sociale, precum şi la clasele a XII-a din cadrul Filierei vocaţionale, profilul militar (M.A.I.), specializarea Ştiinţe Sociale, conform programei aprobate prin ordinul de ministru nr. 5.959/22.12.2006” se arată în comunicatul transmis de MEC.

Astfel, Ministerul Educaţiei transmite că disciplina „Studii sociale” intră în categoria disciplinelor Socio-Umane în învăţământul preuniversitar, alături de: Gândire critică şi Drepturile copilului, Educaţie interculturală, Educaţie pentru cetăţenie democratică, Logică şi argumentare, Filosofie, Sociologie, Psihologie. Totodată aceasta este predată de absolvenţi cu diplomă ai învăţământului superior de lungă durată sau absolvenţi cu diploma ai ciclului I şi II de studii universitare în domeniile: Filosofie, Sociologie, Asistenţă Socială, Psihologie, Pedagogie, Ştiinţe ale Educaţiei, Ştiinţe Politice, Ştiinţe ale Comunicării, Drept, Ştiinţe Administrative, Relaţii Internaţionale Studii Europene etc.

„În Metodologia de mobilitate a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar, referiri cu privire la predarea disciplinei „Studii sociale” apar începând cu anul 2007 (metodologia este aprobată prin ordinul de ministru nr. 2573/09.11.2007), potrivit sursei citate.

Ministerul Educaţiei precizează că în planurile-cadru de învăţământ în vigoare se regăsesc în continuare distinct atât disciplinele Socio-Umane, care includ şi disciplina „Studii sociale”, precum şi disciplinele „Istorie” şi „Geografie”.

„Precizăm că Metodologia de mobilitate a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar cuprinde proceduri privind constituirea posturilor didactice/catedrelor şi încadrarea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în conformitate cu planurile-cadru de învăţământ în vigoare, pe baza prevederilor legale privind constituirea formaţiunilor de studiu şi a proiectelor planurilor de şcolarizare propuse de unităţile de învăţământ, aprobate de inspectoratele şcolare”, spune sursa citată.

Florinel Agafiţei, profesor de istorie şi scriitor cunoscut în Focşani, spunea că în metodologia de mobilitate a personalului didactic pentru anul şcolar 2021/2022 au dispărut ca discipline de sine stătătoare obiecte precum Istoria şi Geografia, acestea fiind prinse cu denumirea de Studii Sociale.

Când s-ar putea redeschide școlile. Explicațiile lui Valeriu Gheorghiță

Președintele Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 a explicat duminică, pentru Digi24, că unitățile de învățământ s-ar putea redeschide la sfârșitul lunii martie – început de aprilie, după ce se încheie a doua etapă de vaccinare. Aceasta include vaccinarea cadrelor didactice, a vârtnicilor și a persoanelor din categoriile vulnerabile.

„În faza a doua intră profesorii și populația în vârstă. Asta înseamnă că am putea redeschide școala în siguranță la sfârșitul lui martie – începutul lui aprilie când începem etapa a treia de vaccinare. Atunci am fi terminat etapa a doua pentru categoriile vulnerabile”, a declarat Valeriu Gheorghiță.

Gheorghiță a mai susținut că activitatea în interiorul școlilor a fost foarte bine organizată, riscul de transmitere a SARS-CoV-2 fiind foarte mic. Problema a ținut mai mult de activitățile conexe celor din interiorul școlilor – transportul în comun, de exemplu.

Valeriu Gheorghiță a mai afirmat că prima persoană vaccinată anti-COVID-19 în România va fi un cadru medical: „Noi, ca strategie, am prevăzut în prima etapă personalul medical și personalul din domeniul asistenței sociale. Drept urmare, prima persoană va fi un cadru medical din cele 10 unități medicale. Este posibil să fie 10 prime persoane din diferite categorii de personal medical: un medic, o asistentă”

Urmăriți B1TV.ro și pe
`