Construit în anii ’70, accesul pe Transfăgărășan, traseul din Munții Făgăraș, permite accesul publicului doar 4 luni de zile, din cauza riscurilor specifice zonei montane. Celebrul drum de 151de kilometri ar putea fi deschis tot anul, potrivit unei inițiative a Companiei Naționale de Infrastructură Rutieră (CNAIR).
CNAIR urmărește să realizeze tuneluri și copertine din beton, pentru ca turiștii să circule pe Transfăgărășan petot timpul anului.
Manuela Dumitru, purtător de cuvânt al CNAIR, a confirmat pentru B1.ro faptul că se are în vedere la nivelul instituției realizareaunui astfel de proiect. Este vorba despre o inițiativă pusă pe masa companiei de stat încă din 2015, însă care a fost abandonată o bună perioadă de timp. În prezent, nu existăun calendar de lucru detaliatpentru realizarea proiectului.
Mai multe informații pe marginea acestui subiect a oferit Biroul de Presă al CNAIR, pentru B1.ro. Compania de stat a demarat deja procedura de achiziție pentru realizarea expertizei tehnice.
„În vederea asigurării circulației în condiții de siguranță pe Transfăgărășan, CNAIR a demarat procedura de achiziție pentru ,,Elaborarea Expertizei Tehnice pentru Reabilitarea/Modernizarea DN 7C km 44+000- km 117+000. Termenul limită pentru primirea ofertelor, 19.11.2020.
Dupăfinalizarea expertizei, se vor putea adopta soluții tehnice corespunzătoare pentru ca circulația să fie deschisă pe tot parcursul anului sau pentru o perioadă de timp cât mai îndelungată.
Aceste soluții vor ține seama și de strategia de implementarea obiectivului Consolidare DN7 C km 117+000 – 140+000, realizat în cadrul unui contract separat.
Realizarea acestor proiecte vor determina:
Transalpina și Transfăgărășan s-au închis pe data de 20 octombrie și cel mai probabil, vor fi redeschise la finalul lunii iunie 2021 sau începutul lui iulie 2021.
Transfăgărășanul, renumit pentru peisajele sale superbe, a fost construit pe vremea lui Nicolae Ceaușescu, în perioada 1970-1974. Numit oficial Drumul Național 7C, acesta este unul dintre cele mai frumoase drumuri din România și din Europa. Britanicii de la Top Gear l-au numit „cel mai tare drum” pe care merită să șofezi.Șoseaua începe în comuna Bascov, județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara și traversează axa nord-sud a Munților Făgăraș.
Transalpina după numele popular, DN67C este cea mai înaltă șosea din România. Ajunge la 2.145 metri la Pasul Urdele. Drumul are o lungime de 148 de kilometri, localizat în Munții Parâng și străbate 4 județe: Gorj, Vâlcea, Sibiu și Alba. Transalpina a fost construită de armatele române în 1930, pavată cu pietre, în timpul Regelui Carol al II-lea.