EXCLUSIV // Directorul Tarom a fost schimbat din funcție. Mădălina Mezei, înlocuită cu pilotul Valentin Gvinda

Publicat: 15 10. 2019, 21:48

Mădălina Mezei a fost schimbată marți seară din funcția de director TAROM. Decizia survine la finalul mandatului de ministru al Transporturilor al lui Răzvan Cuc, în condițiile în careGuvernulDăncilăa fost demis în urma moțiunii de cenzură.

În locul acesteia, la șefia Tarom va fi numit Valentin Gvinda, pilot Tarom.

Într-o declarație pentru B1.ro, jurnalistul Ștefan Etveș a precizat că Mădălina Mezei a fost schimbată pentru că nu a reușit să implementeze programul de evaluare și restructurare.

”Șefa Tarom a fost schimbată pentru că nu a fost în stare să implementeze programul de evaluare și restructurare. Suntem la jumătatea lunii octombrie, din 19 iunie până astăzi Mădălina Mezei, în afară de câteva numiri, în funcții cheie, nu a realizat nimic. Nici măcar nu s-a finalizat programul de achiziții pentru avioane ATR. Mai mult, Mădălina Mezei se întoarce liniștită la Bruxelles, în locuința achiziționată și la postul călduț de șef Tarom Bruxelles. Tarom a rămas cu niște milioane de dolari în conturi, bani din care trăiește câteva luni”, a declarat Ștefan Etveș.

B1.ro a încercat să contacteze reprezentanți ai Ministerului Transporturilor pentru a comenta acest subiect, însă aceștia nu au răspuns.

Una dintre cele mai recente controverse în care a fost implicată compania Tarom este legată de anunțul premierului Viorica Dăncilă referitor la posibilitatea ca o cursă TAROM să funcționeze, pe viitor, între București și Jersey City. Totul după întâlnirea avută de delegația română, condusă de șefa guvernului, cu primarul din localitatea americană New Jersey.

Sorin Stoicescu, membru în Consiliul de Administrație al TAROM, a confirmat pentru B1.ro că planul unei curse TAROM între România și SUA există pe masa Consiliului de Adminitrație, și a spus că o cursă la Jersey City ar fi mult mai probabilă decât una la New York.

„Aceasta face parte din programul nostru de reintrare a TAROM -ului pe piața de lung curier. Dacă vrem să facem curse de lung curier putem să facem chiar începând din martie la anul. Nu e nevoie să cumperi mâine un Airbus 380 sau un Boeing 777, pot să existe și alte posibilități pentru a face curse lung curier”, a declarat generalul Sorin Stoicescu pentru B1.ro.

Sistemul de leasing având în vedere actuala situație financiară a companiei nu este luat în calcul de administratorii companiei. La ora actuală TAROM mai are doar 7 milioane de dolari în cont, iar un avion în leasing poate ajunge să la 300.000 de lei pe lună.

România nu mai are curse directe spre SUA de mai bine de 10 ani.