EXCLUSIV // Se face un an de când Ministerul Transporturilor a emis autorizaţia de Construcţie necesară executării Pasajului suprateran pe DJ 602 – Centura Bucureşti – Domneşti, iar stadiul lucrărilor avansează destul de lent.
Deși termenul de finalizare a construcției este luna septembrie 2021, într-un răspuns oferit la solicitarea B1.RO de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), stadiul fizic al lucrărilor este de 6.66%, iar cel financiar este 6.48%. Costul contrucției este de 91,55 milioane lei, fără TVA.
Este compusă din 8.123.476,10 lei fără TVA, procent de diverse şi neprevăzute de 10% şi 83.428.905,80 lei fără TVA, valoare iniţială a contractului.
În data de 28.08.2019, a fost emisă de catre Ministerul Transporturilor, ac nr. 69 care a inclus lucrări de construcție în completarea ac nr. 140/ 20.12.2018 și lucrări relocare/protejare rețele de utilități.
Potrivit CNAIR, urmează a fi autorizate lucrările ce se vor executa pe suprafața suplimentară de 2.231 mp pentru teren și construcții (aferentă culoarului suplimentar de expropriere), aflată în domeniul public al statului în administrarea MApN.
Hotărârea de guvern pentru transferul imobilului din administrarea MApN în administrarea MTIC/ CNAIR a fost emisă în dată de 01.07.2020 cu nr. 514. urmează semnarea protocolului și a procesului verbal de predare-primire a proprietății în cauza.
Potrivit, CNAIR, în prezent, sunt în desfășurare lucrări de relocare/ protejare/ deviere a rețelelor de utilități cu subantreprenorii de specialitate.
Într-o postare publicată pe Facebook, comunitatea Inițiativa Prelungirea Ghencea anunța faptul că s-a schimbat firma subcontractoare. Aceasta se numește Tracon, iar Straco este contractorul principal.
Au fost aduse în zonă două utilaje de forare Zublin iar potrivit angajamentelor asumate de autorități, până în toamna anului 2020, se vor finaliza toți cei 97 de piloți;
În prezent sunt rezolvate toate exproprierile iar în bugetul Ministerului Transporturilor pe 2020 sunt alocați banii necesari pentru lucrarile estimate pe acest an.
Pe de altă parte, în 2022, la doar câteva luni distanţă va fi gata, cel puţin theoretic, lotul al treilea al autostrăzii A0, autostrada de Centură Bucureşti Sud între A1 şi DN6 şi tot atunci şi lotul dintre DN6 şi DN5. Practic, utilitatea pasajului, va fi resimţită, în cel mai bun caz, doar pentru o perioadă extrem de scurtă de timp.