Evitarea distrugerii sau furtului bagajelor în aeroport. În perioada sărbătorilor sunt multe plângeri

Evitarea distrugerii sau furtului bagajelor în aeroport. În perioada sărbătorilor sunt multe plângeri
Sursă foto: Hepta - Abaca Press / AA/ABACA

În perioada sărbătorilor se înregistrează un număr record de plângeri ale persoanelor care și-au pierdut bagajele în aeroporturi. De aceea, bagajele mici de cabină sunt recomandate.

Recordul bagajelor pierdute

Pentru a evita rătăcirea sau furtul bagajelor specialiștii recomandă bagajele mici de cabină. La Sosiri în Aeroportul Henri Coandă, la fiecare zece minute, câte un pasager merge să își recupereze bagajul pierdut, informează știrileprotv.

Dacă un bagaj lipsește mai mult de 21 de zile se primelte contravaloarea valizei și a obiectelor din interiorul ei. De regulă, se plătește un preț pentru fiecare kilogram, în funcție de destinație, dar nu mai mult de 1.500 de dolari.

Dacă bagajul întârzie, operatorul aerian va plăti o sumă de bani pentru produsele importante sau contravaloarea obiectelor dacă ele sunt distruse.

Altă problemă este că pasagerii s-au plâns că le-au dispărut obiecte din bagajele de cală. De aceea, este recomandată înfolierea bagajului și evitarea cumpărării valizelor negre sau în cazul în care turiștii le au este recomandat să le atașeze un accesoriu care să le diferențieze.

Anunțuri false cu bagaje de vânzare

Călătorii trebuie să rețină că aeroporturi nu au dreptul de a vinde bagajele. Este avertismentul reprezentanților aeroporturilor, în urma diverselor postări din mediul online în care se vând bagajele la prețuri foarte mici care ar fi fost pierdute sau uitate în aeroport. Astfel, un troler se poate vinde cu 10 lei și ar putea conține bijuterii sau alte obiecte valoroase, dar de fapt cine accesează link-ul va vedea o înelăciune prin care riscă să rămână fără bani.

„Este o escrocherie. Aeroporturile nu pot vinde bagaje pentru că aeroporturile nu se ocupă de bagaje, bagajele sunt în grija companiilor aeriene – astfel de practici de vânzare sunt false, noi nu vindem bagajele, nu le punem la vânzare. Compania aeriană vrea să livreze bagajul proprietarului”, a spus Valentin Iordache, purtător de cuvânt Aeroportul din Otopeni.

Dacă bagajele nu se ridică după o perioadă foarte lungă de timp, aeroportul le va distruge, în funcție de compania aeriană.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`