Analfabetismul funcțional la clasa a II-a a sărit de 40%
Rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională la clasa a II-a 2019 confirmă procentul de analfabetism funcțional de peste 40% arătat de testele PISA 2018, informează edupedu.ro.
Un raport al specialiștilor din Ministerul Educației avertizează că „în ceea ce privește scrierea corectă a cuvintelor și a propozițiilor, precum și corectitudinea utilizării semnelor de punctuație, situația este mult mai gravă, deoarece mai puțin de 60% dintre elevi scriu corect biletul și mai puțin de 50% scriu corect textul pe bază de întrebări”. Iar decalajul între rural-urban este de peste 17 puncte procentuale.
La Matematică, doar 75,06% dintre elevi reușesc să folosească corect numerele în calculele elementare la finalul clasei a II-a (după 3 ani de școală) și mai puțin de 69% dintre cei 75,06% reușesc să facă adunări și scăderi, mintal sau în scris. La înmulțiri/împărțiri: 65% știu la finalul clasei a II-a să efectueze operațiile prevăzute de curriculum.
La testele de la Citire – Evaluarea la clasa a II-a 2019 – peste 86% dintre elevi au dat răsăunsuri corecte.
România a obținut cele mai slabe rezultate din ultimii nouă ani la testele PISA 2018 – Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor, dezvoltat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltarte Economică (OECD). Potrivit rezultatelor PISA 2018, procentul de analfabetism funcțional este de 44%, în medie, în creștere față de testarea din 2015.
România s-a numărat și printre cele nouă țări în care elevii au primit testele în format tipărit, în condițiile în care cele mai multe state sau economii participante la PISA 2018 au administrat testarea folosind calculatorul.